Tervist, kohalikud.
Autost siis kokkuvõtvalt:
#Chrysler Grand Voyager, 2002.
#2.5CRD, manuaal kastiga.
#Musta värvi, riidest sisuga ja iluvigadega.
#Kuid iluvead pole ainsad....
Ja et nüüd kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et eelmine auto jäi väikseks, vanaks ja naine tahtis suuremat
Niiöelda vanaks autoks on siis volvo 850, 93 aastast, 7 kohta aga tagumised 2 lasteistet on ju kasvupiiranguga ja ei jää pagasiruumi kui neid kasutada. Sai siis vaadatud autosid, millel lisaistmed käivad pagasiruumi põrandasse, a`la Mazda 5, honda odyssey ja miskit vist oli veel, aga kuna hondasid väga ei pakutud ja mazda osutus ikka väikeseks, siis sai vaatama hakatud nö suuremaid, piltide järgi naine vaatas, et mazda mpv, citroen c8 ja fiat ulyssee on suuremad, linnavahel ma nägin mõnda ja jõudsin järeldusele, et ega vist ikka pole väga suured, aga vaidlema ei hakanud. Kusjuures, samal ajal paraleelselt kasutasime juba voyageri, küll jah, tavalist voyageri aastast 95 või 96, kasutaja paikas`e oma.
Siis avastasin tutvusringkonnas ühe stow n go varustusega Grand Voyageri, oli küll uuem, kui me endale lubada saame, aga juhtlõnga sain kätte, suurem kui meie oma, juppe tundub, et liigub rohkem, kui mingile naise vaadatud prantslasele, ja ega ta hull välja ka just ei näe.
Mõeldud, tehtud. Otsisime siis endale sobivat, bensukaid, diisleid, 2.4 kuni 3.8 (kindel ei ole, aga vist oli ühel tuttaval automaadiga selline isend ka) kuni jõudsime ikka tagasi algusesse. Manuaalkast oli koguaeg kriteeriumiks tegelt. Ei ole mul seda automaatkasti usku, kuidagi võõras tundub. Ja kuna juba manuaalkast niikuinii, siis võib juba diisel ka olla, peaasi, et keeratav tõmbeaas olemas on
.
Nii me siis otsisime, kuni sattusime Tallinna, (muidu Tartu külje alt, Nõo-st) ja vat kuna see Tallinn on niigi õudne koht paari maaka jaoks, siis sai sel õudusel end pimestada lastud, ja ostsimegi endale ilma kontrollita, aga ilmselgelt mitte parimas korras Grandi. Paar tegurit siiski autol oli, mis veenis, et see on meie auto. Nimelt, on meil volvol esitiivas mõlk, ja ka grand on stange/tiiva nurgakesega miskit riivand, kõrvalistuja klaas ei käi hästi, kui alla isegi sõidab, siis käega peab üles aitama, pole veel vaatand, mis tal viga on, aga sama viga on volvol juba viimased 7 aastat
. Tossas ta ka, kui kohapeal käis, aga toss tuli kapoti alt
Kapott lahti ja ülemiste parklas sellili maha, ilmselgelt sumpsi vahelt kuskil alguses, rohkem ei süvenenud, kõik on ju tehtav.
Lõpuks, kui auto oli sauel enda nimele tehtud, sai 30L sisse pandud ja sõit kodupoole võis alata, kõik õnneks sujus ja tõi meid kodo. Kodus siis lõin kapoti taas lahti, et uurin veel vedelikud üle. Õli oli diislile kohaselt must, liigagi, sai vahetatud, varsti uuesti, sest uus õli sai enne mustaks, kui auto jõudsin käima panna
hoolt see auto pole kaua näinud, õhufilter oli kah nii must, et vastu päikest vaadates kumas vist ikka õrnalt läbi, aga nii musta filtrit polnud enne näinudki. Hooldussildi leidsin saksakeelse, hammasrihma vahetuse kohta, aastast 2006 ja läbisõiduga 95000km, raamatus on hooldust kirjas ca 160 000km-ni ja rohkem ei miskit, hetkel on ees 247tkm.
Nüüd siis see mis vaja teha.
#Väljalaske kollektor katki, lubati täna posti panna, näis.
#Rihmad vahetusse, väidetavalt 3 tk, koos hammasrihmaga.
#Hammasrihma rullid+veepump, ilma tagumise osata, eeldan, et sobib, varasem kogemus puudub, mis krt teeb üldse veepumba tagumine osa?
#Termostaat
#Jahutusvedelik
#vb miskit veel, kui on soovitusi, kuulan huviga....
PS. Pildid hiljem.