Chrysler Club Foorum
http://www.chryslerclub.ee/foorum/

Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.
http://www.chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=1&t=2454
Leht 7 koguhulgast 11

Autor:  elwood [ Teisipäev 03 Mai, 2011 9:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Ehk endiselt kehtib rahvatarkus... mis liigub, see kulub.
Aga korras autoga on ikka väga hea sõita :)

Autor:  hmm [ Teisipäev 12 Juul, 2011 13:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Nu nii sildade ehitus aina käib, varsti ongi 100% seal uued jupid.

Udutule pirn läks läbi ning püüdsin siin kolkas uut leida...
Esimene mõte on alati, Silber Mr Green
Käisin kohal (katkist pirni kaasa ei võtnud, meelega), Tegelane otsis ja otsis, leidis siis varuosa koodi ja ka mingi GE märgise ning ütles, et originaal osa hind on 43€ :shock: . Jätsin selle sinna paika ning ütlesin, et kui võimalik, ehk saan teile neid ise tarnida :roll: ?

Seadsin sammud AutoAsi poodi ning siis võtsin pirni näppu. Tegelane uuris, kortsutas kulmu ning ütles, et kahjuks täna seda osta ei saa aga homseks on kohal 5€.

Mis seal ikka sammud Anome poodi ning märkasin leti tagant, et sarnane pirn on olemas, polnud küll 100% sama, tähis oli teine GE889 HB27W (vana oli GE880, HB27W/2) hinnaks 3,5€ aga sokkel ja pistik sobisid.
Hakkasin ostma ning oh imet, müüja oli ka üllatunud, et hinnaks hoopis 2,9€
Loomulikult ostsin ära, kes ikka tasuta saadud pirnist ära ütleb ja 40€ nagu maast leitud.
Nüüd ilusti särab nagu muiste.
:dance:

Edit: et järg püsiks.
Soov oleks paigaldada mootorile õliseparaator, vt teemat: viewtopic.php?f=31&t=8951

Tõstsin anjolle postitused siia, sest see haakub just minu masinaga.
Hetkel on masina mootor selline:
Pilt

Soov teha selline muutus:
Pilt

Autor:  Kapsu [ Teisipäev 12 Juul, 2011 20:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

hmm kirjutas:
Nu nii sildade ehitus aina käib, varsti ongi 100% seal uued jupid.

Udutule pirn läks läbi ning püüdsin siin kolkas uut leida...
Esimene mõte on alati, Silber Mr Green
Käisin kohal (katkist pirni kaasa ei võtnud, meelega), Tegelane otsis ja otsis, leidis siis varuosa koodi ja ka mingi GE märgise ning ütles, et originaal osa hind on 43€ :shock: . Jätsin selle sinna paika ning ütlesin, et kui võimalik, ehk saan teile neid ise tarnida :roll: ?

Seadsin sammud AutoAsi poodi ning siis võtsin pirni näppu. Tegelane uuris, kortsutas kulmu ning ütles, et kahjuks täna seda osta ei saa aga homseks on kohal 5€.

Mis seal ikka sammud Anome poodi ning märkasin leti tagant, et sarnane pirn on olemas, polnud küll 100% sama, tähis oli teine GE889 HB27W (vana oli GE880, HB27W/2) hinnaks 3,5€ aga sokkel ja pistik sobisid.
Hakkasin ostma ning oh imet, müüja oli ka üllatunud, et hinnaks hoopis 2,9€
Loomulikult ostsin ära, kes ikka tasuta saadud pirnist ära ütleb ja 40€ nagu maast leitud.
Nüüd ilusti särab nagu muiste.
:dance:


Krt see tüüp seal vaatas udutule hinda raudselt :shock:

Autor:  Anjolle [ Reede 22 Juul, 2011 11:17 ]
Teema pealkiri:  Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Mulle tundub, et üritad asja parandada valest otsast - mitte põhjust vaid tagajärge.
Miks üldse satub tuulutusse liiga palju õli?
Ma ei tea selle auto karterituulutuse skeemi peast ja käepärast ka pole aga huvitaks, kas sel masinal on üks karterituulutuse voolik või kaks? Osadel autodel on näiteks üks voolik kus on kogu aeg tugev vaakum, mis peaks gaasid otse kollektorisse tõmbama ja teine, kust siis õhku karterisse asemele tuleb, mis viib tavaliselt õhupuhastaja korpusesse ja selles mingit erilist vaakumit ei ole. Kui õline on see viimane siis on võimalus, et see tugeva vaakumiga voolik on äkki umbes ja ei tekita seetõttu karterisse (piisavat) alarõhku
või siis
on mootor niipalju kulunud, et karterigaase tekkib juba nii meeletus koguses, et tuulutus ei tööta enam nii nagu ta algselt mõeldud oli.
Ja tagatipuks, miks sa arvad, et enamus õlikulust tekkib tuulutuse kaudu, äkki hoopis käib kolvirõngaste või klapisääretihendite vahelt läbi?

Autor:  hmm [ Reede 22 Juul, 2011 13:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Õli/õhu eraldaja (Separaator)

Asi ongi selles, et algselt arvasin, et viga on klapisääre tihendites, kuid nenfe kontrollimisel selgus, et need on täitäitsa korras.
Õlirõngad peaksid ka korras olema, sest siis tuleks suitsu summutist pea koguaeg ning õhuvõtu kollektor oleks puhas. Aga mul on just pcv klapi toru seest õline ning õhukollektor samuti.
Veebruaris puhastati mootoris kanalid, mis on seotud õlituse ja ventilatsiooniga.
Kuigi õlirõngad võivad olla kurjajuureks...
Teisest küljest see lisavidin ei tee mootorile halba vaid on suureks plussiks ning hoiab sissetuleva õhu puhtana.
Süsteemi ehitus on lihtne vaba ventilatsioon on algab peale õhufiltrit ja on ühendatud ühe ja sama sokliga mingi vaakumiga, sealt edasi tavaline plastik toru tagumisse klapikambrisse. Eesmisest klapikambrist on väljavõte, pcv klappi, kust tekitatakse hõrendus, samuti on sinna ühendatud ka metalltoru, mis vajadusel soendab läbivat õhku.
Kogu süsteem on veebruari kuus täielikult puhastatud ning nüüd ilmnevad õlised pinnad samadesse kohtadesse. Seega hetkel on odavaim viis paigaldada separaatorid ning tulevikus mõelda rõngaste kontrollile.

Autor:  Anjolle [ Reede 22 Juul, 2011 18:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Õli/õhu eraldaja (Separaator)

Kolvirõngaste olukorda saad kaudselt kontrollida kompressomeetriga. Mõõdad alguses rõhud ära, siis lased silindrisse paar ml õli ja mõõdad uuesti. Kui rõhu vahe on märgatav siis on rõngad läbi. Ega need õlirõngad eraldi kulu, ikka koos kompressioonirõngastega.
Aga muul moel - kui juba pea maas ja kolb väljas siis targem juba ikka uued rõngad panna. Rõngad ei maksa eriti palju. Muidugi tihendeid tuleb pea(de) ja karteripõhja maha käimise käigus vahetada. Ja kui juba keps vända pealt lahti siis võiks ikka vähemalt uued kepsusaaled ka panna... Aga ega ma ei teagi, kas sel masinal saabki ilma mootorit maha võtmata karteripõhja kätte.
Kolmas, veel kaudsem moodus on siiski veel. Selleks tuleb auto taga sõita ja õhku nuusutada. Ohtramal õli põlemisel tekkib eriline hais. Kui seda haisu on rohkem tühikäigul ja mootoriga pidurdamisel siis lasevad klapisääretihendid õli läbi kui aga rohkem kiirendades ja suurtel pööretel siis rõngad. Samas klapisääretihendite kaudu õli ilmselt tuulutusse ei lähe.
Aga kui suur see kulu on üldse? Väike kulu ikka lubatud. Lada remondi piir oli 2L/1000km peale :P

Autor:  hmm [ Reede 22 Juul, 2011 21:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Hetkel on kulu 1L 2500km peale - õlivahetusest õlivahetuseni tuleb 2L õli juurde valada.

Ülevalpool on mootori seis täna (ehk on näha, kus õliaurud kõige suuremad on)

Toon ka välja PCV klapi hetkeseisu (õli täpid tulid siis toru eemaldamisest):
Pilt

Kõik tehti puhtaks vahetati PCV klapp, õhufilter jne. Samuti puhastati kogu süsteem - õhuvõtukollektor, PCV torud ja mootori sees olevad õlituskanalid.
Samuti oli alt ära karter jne... seega mootor tehti seest puhtaks, kuigi oli suhteliselt puhas ja korras nagu Omar ütles, ehk Omar majandas selle mootoriga veebruari kuus.
kontrollis üle ka klapisääretihendid need on korras.

Rõngaste ja saalede vahetust ma sellel mootoril enne tegema ei hakka, kui mootor kotti jookseb.
Pigem paigaldan õliseparaatori karterituulutuse vahele ja sõidan edasi. Ausalt ei usu ka, et rõngad on läbi, samas ei ole kontrollinud. Kui siis ka õli kulu olemas tuleb ette võtta rõngaste pull aga kui kogu õli separaatorisse pidama jääb on mure murtud.

Autor:  enerqy [ Laupäev 23 Juul, 2011 19:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Mul sebring võtab ka kuskil paar liitrit õli vahetsest kuni vahetuseni.

Autor:  hmm [ Reede 29 Juul, 2011 0:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

OK vahepeal sai paigaldatus siis Parroti seadme.
viewtopic.php?f=58&t=8992&p=68867#p68867

Selle käigus avastasin ühe valgustuse:
Pilt

Valgusti saab lihtsalt lahti, altpoolt kruvikeeraja nagade vahele ja välja.
Pilt
Pilt

Milles oli pirn läbi põlenud:
Pilt

Uus pirn sisse ja asi jälle OK. Valgustus põleb samaaegselt sisemiste armatuuri tuledega, seega on sõiduajal mõnusalt topsihoidjad valgustatud:
Pilt

Autor:  hmm [ Esmaspäev 08 Aug, 2011 10:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

See tuluke seal topsihoidjate kohal on ikka päris vapper... nagu tuuning juba...

Aga vahepeal sai siis sillajuppe vahetatud:
2x tagumised ülemised šarniirid
2x esimesed ülemised šarniirid
2x esimesed stabikakondid
parem alumine õõtshoob

Kõik vahetatud jupid olid ikka päris õhtal, šarniirid loksusid pesades.... õõtshoova tagumine puks loksus samuti. Nüüd on tummine sõita, kuid vasakul õõtshooval on vaja samuti tagumine puks vahetada.
Pilt

Nüüd karterituulutuse juurde tagasi. Sai siis see junn sinna vahele pandud, ning värskeõhu juurdevool eraldatud õhufiltrist ja viidud eraldi.
Pilt
300 km peale sai topsik mingi väikese koguse õli juba kätte, seega kopsik töötab edukalt.
Pilt

Pilt

Mis muutus...
1. ilma õlita õhk liigub PCV klapist läbi ja see on nüüd kuiv.
2. õlipahmakas tuleb ikkagi tagant välja, kui iga 30 min tagant pedal põhja vajutada... see võib olla õli kogusest, mis on jäänud õhuvõtu kollektorisse, sest see on ikka seest päris õline aga samas võivad olla vead ka mujal.
3. paistis, et suhteliselt palju tossu tuleb karterituulutusest, kuid selle peab keegi asjalikum tegelane veel üle vaatama, kas on normaalne või mitte. Lähimal ajal käin ja kontrollin silindrite surveid.

Autor:  hmm [ Reede 02 Dets, 2011 18:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Nu nii, nüüd siis sillad täitsa korras. vasakul pool sai õõtshooval kõik puksid ära vahetatud, šarniir oli OK.

Õli ikka kaob, ehk siis viga paistab olema tiba sügavam kui lihtsalt PCV klapist...

Hea on see, et täna sai ülevaatus tehtud ja näitajad olid väga OK.

Naudin neid automaatseid tulesid, kellel vähekenegi võimalust tehke/ostke oma masinale ka. Aga ärge kasutage selliselt et lähituli+udutuli koos põlevad... lihtsalt mõttetu on põletada 4 tuld korraga.

Autor:  Oberst [ Reede 02 Dets, 2011 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Vot mis siin ühe foto pealt paistab - hmm joob roolis õlut :D:D

Autor:  Stratus98 [ Laupäev 03 Dets, 2011 14:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

lugedes kogu teema algusest lõpuni läbi, siis peab tõdema et sul on selle sebringu remondi ja elushoidmise peale läinud ikka megaraha magama.... :oops:

kas poleks targem äkki maha müüa ja kobedam isend osta, kui lõputuna näivat ratastel remondifondi pidada.. :think:

aga see lihtsalt arvamus.

Autor:  hmm [ Laupäev 03 Dets, 2011 19:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

Kus juures ega ei ole mega papp magama läinud.
Masin on olnud minu käes siis 4a.
Ja suuremad jamad:
- Rehvid (1 jooks suverehve + 2 jooksu talverehve) kõik kasutatud ja mitte jooksuhind 2500 eeku max
- õlivahetus suht koht tihti ~5000km tagant (motul ~600-800eek)
- 3x vahetatud õhufiltrit (150 eek/tk
- 1x käigukastiõli (koos mootori süsteemiga)
- Istmesoendus (tasuta)
- sillad (2 esirattalaagrit, 2x rooliotsad välimised ja 1x sisemised, 2x esimesed ülemised šarniirid, 1x tagumised ülemised šarniirid, parem alumine õõtshoob, vasaku õõtshoova puksid - ei oska kogu koondit öelda aga ei midagi katastroofilist, käsipidur + kogu klotsiring)
- Mootor: Korraks klapikambrikaas mahavõetud ja puhastatud õlituskanaleid ja vahetatud siis klapikambrikaane tihendeid, karteri ja otsakaane tihend - mida ei saadud pikkaaega pidama. Sai ka vahele pandud õliseparaator. Küünlad
- esitulede poleerimine

Lahendamata probleemid: näidikutepaneel läheb avariisse, käigukastis väike jõnks (vahetevahel), ussitamine - tagumised uksed, kapott.

Lisatud siis mugavusvarustust:
- Toonklaas, käedvabasüsteem parrot, automaatsete tulede lüliti.

Ehk siis vahest on nii, et jutt on mitu kuud üleval aga jupid lähevad masinale 1-3 kuu viivitusega. Samuti kõik kulunumbrid pole ka töösse läinud... sest ei jookse kohe AB-sse või silberisse vaid kõigepealt vaatan oma suutlikuse üle ja siis on sõber, kui on vaja midagi kangemat teha.

Kõige suurem kuluallikas on siiani olnud kütus.... keskmine paistab olema ~10-11 L/100 ehk siis sõidetud kuskil 75000 km Eesti teid.

Tõesti pooled kulutused oleksid olemata, kui masinat pidada max 2a.

Autor:  Stratus98 [ Pühapäev 04 Dets, 2011 0:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Hmm: Sebring 2,7LX 2001a.

jaa, kütusest ärme räägi... krt klomp tuleb kurku.
aga keskmisest rääkida, siis meie pere 2.5 stratusel on see sama..10-11 :roll:

Leht 7 koguhulgast 11 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/