Silma alla sattus unustatud vana... Aida nurgast vaatas nukralt silma ema esimene jalgratas школьник. Kunagi sai ka ise sellega sõidetud, kuid rehvi katkiminek jättis ratta seisma ning hiljem ei teinud keegi seda korda ja paigutati "eest ära"
Nüüd tirisin aidast välja ja vedasin koju. Plaan on see esmalt sõidukõlblikuks teha ja siis ka läikima lüüa.
Ratas ise on selline:
Ratta ostis siis vanaisa minu emale (kes oli siis 6 aastane) esimesse klassi mineku puhul ehk ratta ostmise aeg oli 1962. Sellest ajast on ratast korralikult hoitud, kui meie põlvkonna hammas rattale peale hakkas...
Iseenesest on ratas suhteliselt kobe st:
1. Ratas on 98% komplektne - puuduvad ainult tööriistakott ja rattapump (vist isegi leiab...)
2. Raamil ja velgedel on kirjad/jooned/kleepsud loetavad ja nende järgi saab teha uued
3. Esiratta jooks on väga hea, keskjooks ehk vändad on korras ja töötavad, tagumise ratta rummu sisemus on roostene ja natuke kinni. Ketil on mõned lülid liiga kinniroostetanud ja ei liigu.
4. Sadul on suhteliselt OK
5. Kroomitud pinnad on nässus.
Kuid mul on mõned küsimused:
Kumb neist kahest on algne rehv... hall või punane (ema ei mäleta...)?
Hallil on peal tekst: 445х30 | 20х1 1/4 | модель л-212 | гост 4750-79 | 1с-2р.20к 2с-1р.87к | 60лет | MADE IN USSR
Punasel: 445х30 | модель-90 | ТУNШУ | 65-56 | 7
Kas keegi oskab soovitada kohti kust saaks sellisele rattale osasid - nt tagumise ratta sisu, kroomdetaile... rehve?
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma