Tänane kuupäev Teisipäev 19 Mär, 2024 9:05

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 1996-2000a. Voyageri ost
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Dets, 2006 23:55 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Kuna selliseid küsimusi tuleb siin ikka ja jälle. Väga palju infot on laiali mööda foorumit erinevate teemade vahel siis püüan teha siia kokkuvõtte.

1. küsimus, mis peaks tekkima soovist osta mahtuniversaal.
kas mul on üldse nii suurt autot vaja, ehk vaataks väiksemaid.
Kui vastus on jah siis mina edasi

2. kui palju on mul üldse raha masina ostmiseks, mida ma suudan suht kohe välja käia (Me ei räägi liisingust). kogu summast lahuta kohe registreerimise ja esmase ülevaatuse tasud ning jäta 5-7 tuhat vajaliku varustuse soetamiseks (Kummid,tulekustuti, ohukolmunrk, aaptek jm sarnane kraam millega saaksid vähemalt pool aastat hakkama)

2006-2007a. on 1996-2000 aasta voyageride ning grand voyageride (sarnaselt caravan ning T&C) hinnad 60-160000

3. Tahaks siin hakata juba mootorist rääkima, kuid jätaks selle natuke hilisemaks, kuna mõningad valikud välistavad teatud tüüpi mootorid seega:
- kas on oluline automaatkast?
- kas on oluline max lisavarustus?

Automaatkast paigaldati ainult 2,4 (mõningatele versioonidele) ja ainult 3.0 3,3 ja 3,8 bensiini mootoritaga isenditele (tuletan meelde, et räägime GS versiooni autodest ehk max aasta on 2001, see välistab CRD mootorid)
manuaalkast ainult 2.0 bensiini, 2,5TurboDiisel ja osadel 2,4 bensukatel ning

Varustusaste - üks tunnuseid tähed ja teine auto välimus.
SE - kõige vähem lisavarustust, kõige primitiivsemad materjalid, istmed enamasti tiba kangema materjaliga kaetud, võib juhtuda, et puudub reguleeritav rool ning püsikiirusehoidja - nende peale panemine ametlikult ~5 tuhat krooni, mööda romulaid kolades ning ise ehitades 1-2K.
salongi soenduse jaotus, overhead computer (parda arvuti), eesmised udutuled puuduvad, tehase toonklaas puudub, väga nutune heli originaalis, üldsõnaga stock masin
[albumimg]517[/albumimg] [albumimg]518[/albumimg]

LE - juba parema varustuse astmega (varustusaste diisel versioonil max) Võivad esineda nahkistmed, tagumine salongi ventilaatro ja konditsioneer, kohtvalgustid - kindlasti on olemas pardakompuuter, juhi ja reisjatele erineva soojuse/jaheduse valik jne.
LX - no ütleme max varsutusaste mis masinale võimalik külge kruvida (LTD tuli hiljem)
LXi - USA versioon max varsutusastmest, peamiselt puudutab i soundi
[albumimg]521[/albumimg] [albumimg]520[/albumimg]

SE ja LX vahel on hinnad märgatavad juba meie turul

AWD versioon on siis n.ö. neliveoline mida on võimalik saada 3,3 ja 3,8 bensiinimootoritega masinatel.

Mootorid.
Täpsemalt loe sellest teemast mootori tootjate kohta:
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=310

Alustaks diislist
tähised: http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=245
jaotaks siis neid natuke, kuna tähiseid on hulgi aga jämedalt
ketitülekanne 1996-1997a. masinatel ja hammasratastega ülekanne. 1998... up
Kõige paremini saab aru, kui jälgida keti/hammasrataste katteid, kui on selgelt väljajoonistuvad hammasrattad on hammastrataülekanne, kui kate on suurem ja kogukam, ning palju sirgeid ääri on tegu kettülekandega:
Pilt

Kettajamikate:
Pilt
Mõlematel mootoritel on omad head ja vead.
Mootor on korrektse hoolitsuse korral väga vastupidav, samas kannatab ka äkilist sõitmist ja üldjuhul vajab vaid õli ja filtrite vahetamist, kuid nagu iga mootoriga on ka neil juhtunud mõnikord vigu.
Ketiversioonil kipub katkema mootori kett, mis vajab samasugust hoolitsust nagu mootori rihmadki:
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=31
Samas o´len kokkupuutunud ka tegelastega, kes on hammasratastega versiooniga mootori ketiga verisooni vastu vahetanud - põhjus minule teadmata, pigem on tegu mootori kohviks laskmisega ning mootori remontimise asemel tervem jõuallikas aiste vahele tõstetud.
Häälekas mootor, kui vähe hoolitseda. mootorit on võimalik saada vaiksemaks, kasutadas kvaliteetset õli, vahetada filtreid.
mida on kurtnud foorumikasutajad - muresid igasuguseid, siinkohal tõesti kasuta otsingut. mitte et ei jõua neid siia kirja panna, aga neile leitakse kogu aeg lehendusi ning pidevalt pole mõetet seda posti muuta.
Küttekulu kekmine jääb 8L 100km kanti - miinimum, mida klubiline on kätte saanud 6,1 (seda sõidetud pea kogu aeg maanteed cruisiga ~100km/h) max 13L 100km linnas, l ühikesed otsad, ja pidev gaasi tallamine
Mida siis vaadata mootori juures enne ostmist, et siis n.ö. kohe vastu pükse ei saaks.
1. kuula mootori häält - see peab olema sujuv, ühtlane, pingevaba ilma äkiliste krõpsude, klõbistamiste ja muude ebaloomulike helideta
2. ei tohiks olla väga suuri õlilekkeid mootori juures, all jne, väiksed iimmitsemised ei tee eriti midagi.
3. kui on kuiv ja soe ilm siis turbojahutus voolikud peavad olema pealt kuivad, mudel ilmadel soovitav korraks klamber lahti lasta ning vaadata seest poolt - seal ei tohi olla õli!!! kui on siis turbo õhtal või kohe sinna minemas - remont kallis ~10K
4. konditsioneer peab töötama kui kõriseb sisi pole hullu 400eeku ja vahetada seib, kui ei tööta siis tiba pahasti, kuna konditsioneeri komperrsor kallis - kondi mitte töötamine võib olla tingitud ka gaasi mitte olemisest torustikus - siis lekete kõrvaldamine - hind pole teada , oleneb veast
5. pöörded peavad tõusma suht kiiresti ja ilma takistuste ning kõikumisteta.
6- käigukast - epab olema vaikne nii sidurit alla vajutades, sõiduajal erinevad häälitsused võivad maksta 500 kuni 5K

2.0 ja 2,4L bensiinimootor:


3.0, 3.3 ja 3.8L mootor:


Veermik:
Olenemata mootorist on neil veermiku detailid samad.
Tegemist on raske masinaga ja väga suur raskus on esisillale. 2,0 ja 2,4 Mootorid on tiba kergemad ning teoreetiline eeldus sellele, et silla jupid saavad vähem vatti.
kuid:
Esisillas on pea iga detail eraldi vahetatav
siinkohal väike joonis:
album ... ?pic_id=27

Kui midagi esisillas kolistab/kobistab on 80% tegu õõtshoovaga ning sellega ühenduses olevad puksid (loen selle protsendi alla ka õõtshoova kondid)
õõtshoova puksid 220eeku kokku ja vahetus ~10min
Õõtshoova otsavardad (kondid) hinnad alates 400eekust kuni 950eekuni tükist. Oleneb täitsa kes tootnud ja kuidas on kaitstud liigendid ja kui tihked ning kui tugevad paistavad ja kas on määritavad. Soovitan vaadata tummisemaid tugevama ehitusega ning määritavaid isendeid, peavad kauem vastu kui õhemad suguvennad 400 kroonised.
Esisilda saab kõige paremini kontrollida sõites mööda meie "siledaid" teid. on juhtumeid, kus ülevaatuspunktis või töökojas silladetaile vaadatas, kangiga painutades ei anna tulemusi.

Roolilatt - hoidke see asi korras ja kõige paremini saab seda teha hoides roolivõimuõli õigel tasemel ning peale ostu ka kohe see ära vahetada.
Esisilla kolks võib olla põhjustatud ka roolilatist, kus sisemise varda otsad on läbi. Halvem on, kui latist immitseb õli... Kuid ka terve roolilatt on taastatav, st sisemisd tihendieid saab vahetada, kui metallist osad on korras.
Natuke hirmu ka: uus latt 12K (silber loomulikult) võimalik usast tellida siis on 5K+ transport ja muud ülemere toimetamisega seonduvad kulud.
Romula 5-6K,
taastamine ~1-5K kui asi juba alt ära võetud.

Pidurid:
Tavahooldus ei midaigi muud, hea kontrolli saate ÃœV-s stendis.

Tagasild:
vanematel trummel pidurid uuemal (2000-2001) ketas. Väga nõrk on seisupidur, tavaliselt automaatnepingutus ei soovi oma tööd väga korralikult teha

Amordid, vedrud:
Auto on pehme, kui eelenvalt usakaga sõitnud pole võib tekkida väike "merehaiguse" tunne. Üldjuhul vaata, et masin väga palju ei õõtsuks ning poleks eriti läbi vajunud (peamine süüdlane siin vedrude väsimus)

Sisustus:
Sisu oleneb varustuse astmest vt üleval pool. Aga üldised nõuanded on siingi
1. Kogu auto peab olema komplektne (väga tihti on puudu pagasiruumi kate) kui on puudu mõni iste siis ei soovita seda isendit osta, kui käepärast pole vastavat istet saada, sest nende hinnad on krõbedad (tagumine 3ne iste 4-7K keskmine 2ne 3K üksikud istmed 2K iste) ega saadavus ka kiita pole, kui just keegi avariilist autot tühjaks ei müü.
2. Riidekattega istmed ei kulu nüüd nii palju aga on tiba kangemad, kui LE-LX sisustuses olevad veluurist või nahk istmed. USA versioonis nahk ja Dodge veluurist istmed on mugavamad st vajud paremini istmesse.
Nahk...hooldusest:
viewtopic.php?t=1377
Aga liiga lääpas istmed tekivad üldjuhul pidevast kasutamisest, ei tahaks just väga loota,et auto on sellel ajal seisnud....
Jälgige ka seda, et sisustus oleks terve, ilma suuremate kriimude, aukudeta.
Kellele meeldiks osta sitast masinat, pigem normaalsete kasutusjälgedega hooldatud autot, kui ära trööbatud isendit.

Kõik nupud, lülitid, valgustus, jm elektrilised detailid peavad laitmatult töötama. Kui mingi asi hakkab suvaliselt tööle või üks lülitab teise töötamise välja võib vea otsimine olla väga aeganõudev tegevus. Viga võib peituda kaitsmest (kaitse läbiminek ei pruugi tähendada veel et see elektri seade töö lõpetaks ;) ) kuni mõne ühenduse oksüdeerumiseni välja (vahele jäävad siis releed ja juhtmed). Elektri süsteeme sellel masinal jätkub piisavalt.

Väljast kere.
Värvikahjustus on värvikahjustus ja sellele pikalt ei peatu.
Kuid kui kuskil on näha roostet peaks muutuma natuke murelikuks (väga kerge on rooste tekkima tagaluugi alumise serva juurde (avamisel võib kare lumi/jää seda piirkonda korralikult lihvida ning kaitsekiht võib saada kahjustatud) aga kui rooste on kuskil suvalises kohas võib kahtlustada eelnevaid keretöid mis selle põhjuseks...mine tea.
Muidugi jälgida, et kõik ustevahed oleksid korektsed, klaaside tähised ühed.
Samas kui mingi liist puudu siis ametlike teid pidi seda soetadas on see päris kulukas abiks jällegi romlad.

Lõpuks paneb hind KÕIK paika kas tasub osta masinat või mitte.
Kui esineb puudusi siis kõigepealt tuleb teha endale selgeks, kui kalliks võib selel puuduse kõrvaldamine maksma minna ning siis see summa ostuhinnast alla saada.

Väga suurt poleemikat võib tekitada kütusekulu, läbisõit ning hilisem vastupidavus.
vastused:
Kütusekulu: viewtopic.php?t=833
läbisõit, ühene vastus sellele Euroopast soetatud masina läbisõitu ei saagi teadma ja ära osta läbisõitu!!!! osta korras autot. USA versiooni kohta on teoreetiline võimalus teada saada masina täpne ajalugu, kui keegi teie tuttavatest usas pesitseb ning vastavad päringud sealsetesse esindustesse teeb.
Vastupidavus - kõik oleneb kuidas masinat eelnevalt hooldatud on, kui on rahuldavalt hooldatud siis peab hästi vastu ka meie suurepärastel teedel. Mootorid peavad vastu küll.

Mida saadakse peale ostu:
1. Mugava, mahuka, stiilse ja oma suuruse kohta hinna ja ülalpidamise poole pealt väga hea auto
2. Ãœldjuhul hea seltskonna
3. Klubi poole pealt veel paremat seltskonda ja tuge.

OK praegu aitab, kui kellegil on veel mõtteid kribage.

JÄRGNEB....

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Viimati muutis hmm, Kolmapäev 25 Apr, 2007 10:05, muudetud 2 korda kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Dets, 2006 13:07 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Ford Expedition

Liitunud: Laupäev 14 Jaan, 2006 15:14
Postitusi: 944
Asukoht: Pärnu / Tallinn
härra hmm.. ehk teed selle teema jaoks sobiva alamkategooria teatmikku ja tõstad selle sinna.

_________________
Normaalsus on ülehinnatud


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Dets, 2006 14:58 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
siinkohal küsin sillerilt abi - kuigi oli soov seda teha.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 20 Juul, 2007 16:23 
küsimus veel selline et kuidas veermiku sõlmed vastu peavad ja kas b varuosasid on saada?


Tagasi üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Juul, 2007 21:05 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Veermiku osadega on nii, et võimalusel osta määritava liigendiga detailid ning võimalikult toekad.
B - varusasid on igasuguseid.
Suht tihedaks probleemideks on stabilisaatorivarda puksid ning "kondid"
Puksidega on nii, et B varusoa on ~150 eek aga ajab väga edukalt on toimitud sedasi, et on lisatud eraldi kumm (ratta lohvist) ümber stabikavarda ning vana puks peale ja asi korras.
Kondid jällegi vaata tugeva ehitusega - liigendid määritavad (nipplitega), korralikud kattekummid ning samuti ka plastikust kate lisaks.
sarniiridega eriti porbleeme ei ole, kuid kui neid vahetada siis kiika A osa poole.
Roolivarda otsad - B on hea küll.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Aug, 2007 2:16 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev 07 Aug, 2007 0:33
Postitusi: 13
Asukoht: Tartu
Esiteks tänud hr hmm-le suurepärase ülevaate eest.

ASJAST::
Plaan teha üks Euroopa tuur 7 kohalise autoga. Sharanide, Alhambrate ja Galaxyte vahelt on silma jäänud Voyager. Ja ka selle suurem vend Grand Voyager. Konreetselt silma jäänud:
Chrysler VOYAGER 2.5 TDI 85 kW
VIN: 1C4GYN2M6XU137953
Väljalase: 09/09/99
Hooldusraamat, Itaaliast.
Läbisõit 150 000km
Hind 120 000 EEK
Müüja eraisikust venekeelne eestimaalane.

1) Esiteks mida saab teada VIN koodi järgi?
(Mõned netipäringud viitavad PT Cruiserile!??)

2) Mõitan hr hmm-i manitsusi mitte osta läbisõitu aga ikka jääb auto ülevaatamise oskusest puudu ja kavatsen helistada hooldusraamatus märgitud hooldajatele. Kui levinud on hooldusraamatu võltsimine?

3) Kas te julgeksite äsjaostetud 1999a Voyageriga 5000km Hollandi reisile minna? Milline kõige tõenäolisem varuosa kaasa võtta? :D

P.S. Keegi võiks teha riigikogusse ettepaneku, et VIN koodi kohene avalikustamine on kohustuslik igal automüüjal. Oleks autode (järel)turg palju selgem.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Aug, 2007 13:59 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
mart kirjutas:
3) Kas te julgeksite äsjaostetud 1999a Voyageriga 5000km Hollandi reisile minna?
Kunagi, kui sai tihedalt autosid vahetatud (10-15 aastat tagasi), siis oli mul selline reegel, et üks kuu või 2000 km tuleks kodu lähedal sõita, enne kui pikemaid otsi ette võtta. Tavaliselt ikka selle ajaga midagi ilmnes. Aga eks siis olid teised ajad ja teised masinad ka.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Aug, 2007 15:20 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Päris eurotripile kohe ikka ei läheks, nati ikka piina massinat kodukandis, kindlasti mõned pisivead tahavad tegemist. Vana tõde on see, et päris korralikku autot ei müü keegi.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia