Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mai, 2020 1:25

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Veebr, 2017 13:26 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
Kuna ühe igapäevasõidukina on juba mitu aastat kasutusel 2004 aasta Voyager ja olen selle masinaga üldjoontes väga rahul, tekkis mõte ka teine sõiduk (MB ML) seda marki auto vastu vahetada. See auto peaks olema neljaveoline ja gaasiseadmega. Kuna mul kummagagi seniselt kokkupuuteid ei ole, ootangi margispetsialistide näpunäiteid.

1. Chrysler kasutab vist viskosiduriga nelivedu. Mida sellise ostmisel peaks silmas pidama, kuidas kontrollida ja millele tähelepanu pöörata? Olen kuulnud ka hinnangut, et neljaveolisest chryslerist peaks üleüldse kauge kaarega mööda käima, on see asi tõepoolest nii hull?

2. Gaasiseade- kuna eestis sobivas konfiguratsioonis masinaid saada ei ole, jääb 2 võimalust: kas hankida gaasiseadmega auto välismaalt (ilmselt holland või belgia?), või lasta gaasiseade paigaldada. Seadme paigaldamine on päris kallis, ühe paigaldaja hinnapakkumine on suurusjärgus 1200-1400, mis esmapilgul tundub jube kallis, arvestades, et ka neljaveolisi (umbes 2000-2005 aasta chryslereid on pakkumisel vaid käputäis, ei jäägi vist kohalikult turult mõistliku ostu sooritamise võimalust?

Igasugused toredad näpunäited on teretulnud, kuna nimetatud autovahetusega kuhugi kiiret ei ole, kuulan enne põhjalikult maad.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Veebr, 2017 14:52 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Teisipäev 08 Jaan, 2013 21:45
Postitusi: 819
Asukoht: N 58°41'16" E 25°37'33"
Mobiil: 53639200
kust seda kuulsid et nelikust peab kaarega mööda jooksma

_________________
Subaru forester 2.5
chevi van G20 5.7 smallblock
http://www.s-tuning.ee
CB kanal 8am kutsung tiku-taku


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Veebr, 2017 15:28 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
tiku-taku kirjutas:
kust seda kuulsid et nelikust peab kaarega mööda jooksma

No ei mäleta, justkui siitsamast foorumist oleks sihukese infokillu kunagi välja lugenud, vaatasin praegu kõik need neliveo teemad üle ja ei leidnud üldse suuremaid probleeme kirjeldatavat. Järelikult on töökindel asi? Ja tundub, et mingeid eriõlisid ka ei nõua?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Veebr, 2017 16:55 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Teisipäev 08 Jaan, 2013 21:45
Postitusi: 819
Asukoht: N 58°41'16" E 25°37'33"
Mobiil: 53639200
just täitsa töökindlad on

_________________
Subaru forester 2.5
chevi van G20 5.7 smallblock
http://www.s-tuning.ee
CB kanal 8am kutsung tiku-taku


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Veebr, 2017 20:48 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 995
Asukoht: Harjumaa
Mul on olnud kaks nelikveolist Grand Voyageri. Kummagi masinaga polnud nelikveo süsteemiga ühtegi probleemi. Esimesele vojakale lasina gaasiseadme ise peale panna. 0 probleemi, paigaldus tehtud korralikult ja seadistus väga hea. Teisel masinal oli seade peal, aga kohe pärast ostu läks remonti ja vahetati kõik peale paagi ja aju, üsna kalliks läks. Vojaka vahetasin välja ainult sellepärast, et viimane osteti poolvägisi käest ära ja ammune unistus oli Chevy buss.
Ühesõnaga, nelikveolist karta ei tasu. Kütust võtab tibake rohkem, aga talvel selle eest muretu sõit. Enda omaga sai kunagi venna Subaru Outbackiga nö. joonele pandud. Seal, kus Outback juba kinni istus, vojakas veel sõitis. Auto niipalju raskem, et vajutas rattad maha ja liikus ilusti paksus lumes.

_________________
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Golf VI
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Mär, 2017 15:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
Kas keegi oskab gaasiseadmete paigalduskohtadest ja nende eripäradest ka pajatada. Gaznet'iga olen seni ainsana info saamiseks kontakteerunud, kindlasti on neid paigaldajaid veel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 02 Mär, 2017 8:57 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3135
ferdinand kirjutas:
Kas keegi oskab gaasiseadmete paigalduskohtadest ja nende eripäradest ka pajatada. Gaznet'iga olen seni ainsana info saamiseks kontakteerunud, kindlasti on neid paigaldajaid veel.


Tartus üks Gunnari nimeline mees paigaldab kunagi oli firma Compadoor või midagi sellist. Oma hapu kogemus paigalduste algusest. Sossepa paigaldatud gaasiseadet enam liikuma ei saa ( keegi teised ei taha sellega tegeleda siis )


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 02 Mär, 2017 22:27 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 995
Asukoht: Harjumaa
Oma esimesele vojakale lasin gaasiseadme paigaldada Texas Serice's. Töö oli korralik ja mingeid muresid ei olnud. Kapoti all olid asjad viisakalt paigutatud ja ei seganud muid hoolduse ja remonditöid.

_________________
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Golf VI
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 02 Mär, 2017 22:45 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 855
Asukoht: Lääne-Virumaa
Neliveost ei oska midagi pajatada, aga gaasiseadme panin Gaznetis ja nende kalkulaator näitas, et 9 kuuga oleks kulud tasa.
Tuli isegi varem, sest maanteed on palju ja praegu põhikasutajaks naine väga öko sõidustiiliga. (52L paagiga sõidab 400+km)
Pidasin arvestust lihtsalt spordi mõttes ja praegu on kuluks ~6eur/100km.
O- probleemi ja julgen soovitada, ptüi, ptüi, ptüi.

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 11 Mär, 2017 0:25 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
Ostsin auto ära. Sellel on osa gaasiseadmest peal. Peale mõningast suhtlemist erinevate gaasiseadmete paigaldajatega registreerisin aja Lev'i juures kadaka teel. Seni on tuvastatud, et masinal on peal mingi iidvana süsteem, mis tuleks kogu täiega välja vahetada.
Aga kuna uue paigaldamine maksab sedavõrd palju (pakkumised on u 1200-1400), siis see ei tasu ju eluilmas ära, selle raha eest saab ju diisliga rahulikult aasta otsa (st u 10000km) sõita. Seega kangekaelselt tahan, et diagnoositaks minu masinal olemasoleva seadme seisukord ja säilitataks sellest nii palju, kui võimalik. Eks näis, mis sellest lõpuks välja tuleb...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 30 Apr, 2017 4:24 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
Praeguseks on juba piisav aeg möödunud, et omaenese kogemusi jagada, kopipasteerin auto24 tehtud postitust:

Postituse teen, kuna minul bensiini/gaasiauto ostmise eelselt ei olnud eriti leida gaasiseadmega auto omanike kogemusi. Enamus rahvast käitub ilmselt samal põhimõttel, kui kiirlaenuvõtjad, et ühelgi juhul oma pettasaamist ei tunnista. Eriti just seetõttu tahan jagada oma suhteliselt objektiivset kogemust, vältimaks paljude teiste pettumust ootusest, et gaasiseade on mingi imeasi, mis tagab olulise kokkuhoiu. Ütlen kohe alguses ära, et müüt, et LPG autogaas on imetabaselt soodne kasutada, on peamiselt gaasiseadmete paigaldajate loodud ja tugineb puhtalt ärilistele kaalutlustele- kui oleks laiemalt levinud tõene ja kallutamata info, ei oleks ilmselt gaasiseadmeke levik sõidukitele märkimisväärne. Mina püüan tugineda faktidele:
1. Ostsin 2001 aasta Chrysler Crand Voyager'i, millel oli juba paigaldatud gaasiseade.
2. Otsisin olemasoleva gaasiseadme renoveerijat, paraku, nagu hiljem selgus, sellise võimekusega ettevõtteid eestis ei leidu.
3. Lasin selle gaasiseadme väidetavalt professionaalse tasemega antud valdkonnas tegutseval firmal renoveerida, selliselt, et kulud oleksid minimaalsed, säilitataks võimalikult palju olemasolevaid komponente.
4. Gaasiseadme renoveerimistööd, vaatamata sellele, et ei vahetatud ära isegi mitte paagist kulgevat vasktorustikku, pihusteid, juhtelektroonikat, maksid umbkaudu 1000.-
5. Auto sõidab gaasiga enamvähem normaalselt, gaasikulu on väga suur. Erinevate hinnangute põhjal peabki see nii olema.
6. Vaatamata sellele, et paigaldati uus gaasipaak koos kõige juurdekuuluvaga, ei ole seadme paigaldaja (LEV autogaas) võimeline tööle panema paagi tasemeandurit selliselt, et see ka näitaks umbmääraselt paagis oleva gaasi kogust, st gaasikogust paagis saab vaid oletada läbitud kilometraaži järgi.
7. Auto ümbruses on pidev gaasihais. Vaatasin neid avariivideosid ja ilmselt pöördun selle (ja ka paagianduri) probleemiga uuesti paigaldaja poole.
8. Oman sama põlvkonna (2004) 2,8 CRD mootoriga Voyagery. Selle kütusekulu on umbkaudu poole väiksem 3,3 liitrise "gaasimootoriga" bensukast, kusjuures diisli vääne madalatel pööretel on igal juhul märkimisväärselt suurem. Bensiinimootor mitte ainult ei tundu, vaid on igas asendis jõuetu. Ma ei ole selle 3,3'sega veel proovinud käru vedada, kuid on aru saada, et iga lisakoormuse kg on bensiinimootorile liig.
9. Ja mis minu meelest peamine- gaasiseadmete müüjate kütusekulu info on olulisel määral "kallutatud", et mitte öelda vale: Reklaamitakse, et gaasiseadmega auto võtab gaasi ainult natuke rohkem kui bensiini. Paraku täiesti teadlikult jäetakse rõhutamata, et auto kõige suurema kütusekuluga režiimis (külmkäivitused ja külma mootoriga) töötab ikka ja alati bensiiniga. Kusjuures täiesti teadlikult seadistatakse see ümberlülitamise temperatuur võimalikult kõrge. Autoomanik mõõdab vaid gaasikulu. :-)
10. Kui kõigele otsa arvestada veel gaasiseadmete paigaldusele ja hooldusele kuluv hind, ei tule ilmselt paljudel kunagi seadmete paigalduskulugi tasa. Inimesed lihtsalt ei oska arvutada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 03 Mai, 2017 23:06 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 855
Asukoht: Lääne-Virumaa
ferdinand kirjutas:
Ütlen kohe alguses ära, et müüt, et LPG autogaas on imetabaselt soodne kasutada, on peamiselt gaasiseadmete paigaldajate loodud ja tugineb puhtalt ärilistele kaalutlustele- kui oleks laiemalt levinud tõene ja kallutamata info, ei oleks ilmselt gaasiseadmeke levik sõidukitele märkimisväärne.
2. Otsisin olemasoleva gaasiseadme renoveerijat, paraku, nagu hiljem selgus, sellise võimekusega ettevõtteid eestis ei leidu.
4. Gaasiseadme renoveerimistööd, vaatamata sellele, et ei vahetatud ära isegi mitte paagist kulgevat vasktorustikku, pihusteid, juhtelektroonikat, maksid umbkaudu 1000.-
6. Vaatamata sellele, et paigaldati uus gaasipaak koos kõige juurdekuuluvaga, ei ole seadme paigaldaja (LEV autogaas) võimeline tööle panema paagi tasemeandurit selliselt, et see ka näitaks umbmääraselt paagis oleva gaasi kogust, st gaasikogust paagis saab vaid oletada läbitud kilometraaži järgi.
7. Auto ümbruses on pidev gaasihais. Vaatasin neid avariivideosid ja ilmselt pöördun selle (ja ka paagianduri) probleemiga uuesti paigaldaja poole.
9. Ja mis minu meelest peamine- gaasiseadmete müüjate kütusekulu info on olulisel määral "kallutatud", et mitte öelda vale: Reklaamitakse, et gaasiseadmega auto võtab gaasi ainult natuke rohkem kui bensiini. Paraku täiesti teadlikult jäetakse rõhutamata, et auto kõige suurema kütusekuluga režiimis (külmkäivitused ja külma mootoriga) töötab ikka ja alati bensiiniga. Kusjuures täiesti teadlikult seadistatakse see ümberlülitamise temperatuur võimalikult kõrge. Autoomanik mõõdab vaid gaasikulu. :-)
10. Kui kõigele otsa arvestada veel gaasiseadmete paigaldusele ja hooldusele kuluv hind, ei tule ilmselt paljudel kunagi seadmete paigalduskulugi tasa. Inimesed lihtsalt ei oska arvutada.


Ütlen samuti kohe ära, et imetabasest soodukast ei ole tõesti põhjust rääkida, aga näiteks mõne aasta tagune Autolehe katse, mis tehti samade autodega(Avensis), samades tingimustes, samal ajal, sama marsruuti sõites, andis sellise kulutulemuse-
Bensukas 90eur/1000km
Diisel 70eur/1000km
LPG 60eur/1000km.
2. Loogiline, kes ikka tahaks võõrast süsteemi modida, parem müüks oma ja tuttavat asja.
4. Imeliselt suur number, kui kõige kallimad osad on pihustid, aju ja paak.
6. Kõik paagid ja andurid ei hakkagi õigust näitama, sest erinevalt benapaagist puuduvad gaasi survepaagis vaheseinad mis loksumist takistaks.
7. Kuskil on suurem jama! Oman kahte gaasiautot juba mitu aastat ja pole kordagi gaasihaisu tundnud. Pöördu koheselt remondiikohta!
9. Lase ümberlülitus allapoole tuua.
10. Arvutamine on igapäevatöö, mis ma ennast ikka petaks?

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 04 Mai, 2017 20:20 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 995
Asukoht: Harjumaa
Siia kulutabelisse võiks väikese ääremärkusena lisada, et mida kõrim auto on, seda suurem kilomeetri hinna vahe tuleb bensiin vs. gaas.

_________________
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Golf VI
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 05 Mai, 2017 0:03 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 88
rivo kirjutas:
Siia kulutabelisse võiks väikese ääremärkusena lisada, et mida kõrim auto on, seda suurem kilomeetri hinna vahe tuleb bensiin vs. gaas.


Loomulikult on autos ja sõitjas väga palju kinni. Ma küll autolehe testi näinud ei ole ja pole aimugi, kas tõepoolest sai järelpaigaldatud gaasiseadmega nii hea tulemuse, samas, miks ka mitte? Väga ilmekas oli ju ka topgear'i võrdlustest, kus kuuesilindriline PMV ja toiota hübriid ka sõitsid samasugustel tingimustel. BMW oli seejuures märkimisväärselt ökonoomsem. Ehk siis oskuslikul lähenemisel saab näidata täpselt seda, mida parajasti tarvis on.

Aga eks ilmselgelt on gaasiga sõitmine natuke soodsam ja ega ma selle vastu ju vaielda ei üritagi. Kas ta on ka sedavõrd soodsam, et seadmete paigaldamine ära tasub, see sõltub juba väga paljudest asjaoludest.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia