Tänane kuupäev Teisipäev 19 Mär, 2024 12:42

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 16 Mai, 2018 13:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
On tekkinud tarvidus võtta miskit liikumiseks, sest seni piisavalt hästi teeninud Chero vajab teekõlbulikuks tunnistamiseks nüüd juba mõningast suuremat ettevõtmist.
Silma on hakanud taas Voya'd, esiteks umbes 2001-2005 aastavahemikust kus 2,4L ATM FWD lühikese kerega leiaks, ls ca 350k. Esiteks mis kast tal on selle 2,4L otsas? A604/TE41? Või miskit muud? Kuidas üldse ta vastu peab? Selge et ta ei saa olla mingi püss, aga lihtsalt rahulikul kulgemisel?

Teiseks on aga üks Grand Voya AWD 3,8L 300k läbisõduga, millel nelikveo süsteem on vigane, tagurpidi ei tööta enam, kerel olevat mõningast roostet, (pildid saabuvad mulle hiljem).

Senised 3,3L AWD kogemused on valdavalt positiivsed olnud, miski kripeldab ikka sinna AWD poole, eriti kui Grand kere on :). Samas, Jeep minema ei lähe, jääb oma liistude juurde metsas, lihtsalt ei sunni teda kohe teeliiklusse.
Ehk võib keegi juhatada ekisnud lambukest Voyade juurde tagasi.

---
Niipaljut olen selgemaks saanud et 2,4L peale pandi kergemat, lihtsama ehitusega ja odavamat 40TE kasti, kui 3,3 ja 3,8 on 41TE kastidega. Ultradrive kastidel teine number näitab nn tugevusklassi, näiteks Jeebu 42RLE on tugevam kui 41TE, seega 40TE on siis kõige nõrgem kast. Ongi seepärast huvitav, et kuidas ta kestab, eriti kui ta Grandi keres elab. Mõistagi, 2,4 võibolla ei jaksa teda katki väänata, kuid mine tea.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 02 Juul, 2018 20:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
Nuuh, mis ligi võtsid ja miks?

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 23 Juul, 2018 1:19 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ma juba arvasin et see kedagi ei huvita, mis keegi ratasteks võtab, aga näädsa - jumal saatis ühe :hi: .

Alul ma olin valmis isegi võtma vana II põlve Grand Voya 3,3 motoga, aga kui vaatama läksin, tuli kapoti alt välja Bendix10 ABS sisteem, mis just tollel päeval enam vait ei jäänud, pump pidevalt rummas et rõhku üleval hoida... Kuna mul selle sisteemiga on kogemused mille kordumist ei taha, siis nii jäi. Vaatasin mõnda diislit, ühte peris ilusat Voyat @98 millel kere ootamatult kena tundus, oleks isegi ehk tõsiselt võtnud, kui tal oleks 1-2 käik leidunud, mina paadunud automatistina igatahes ei suutnud neid leida. Aga muidu sõitis, mootor oli ilus, rihm oleks väheke pingemal tahtnud olla.

Siis vaatasin ka Chevy Venture/Transporti, näib et kui on korras, siis on üsna mõnusad sõita, ühe oleks pea koju toonud, kui omanik poleks kummalisi asju hakanud rääkima: et rooliloks ongi kõigi ameeriklaste omapära ja et tagaotsas kõhu all roostetanud kärakas mille tehas pani sinna omateada õhupumba pähe, on kindlasti benapump... See ja vahele tulnud Shoti reis kustutasid positiivsed meeleolud, muidu ma oleks isegi salongi normaalse sisu ostnud, olemasolevad kaltsuistmed olid piisavalt elu näinud ja juhi reit silitas mingi raudlatt, mida puuduseks ei nimetatud. Tunnistan et uksed, luugid olid sel asjal tipptopp korras ja ilusad, karpe oleks tulnud vast järgmine aasta vahetada.

No ja siis Venture euroversioonid, Opeli Sintrad. 2,2L käsikastiga oli kummastav meenutus aegadest kus kodumaal sõitsid Paz bussid - käigukang käis nii tagantkätt juba et naljaga pooleks, kui peaks rooli taga sööma sõidu ajal siis võib keegi käike panna keskmiset reast. Tsingitud kere ei tundunud väga tsingitud, sest nii karbid kui tüüpveana esitiiva ääred olid kutud, tagaluugi sees võis kahtlustada sipelgapesa kuna tuulutusavad oli keegi osanud teibiga kinni liimida. Sillastend olla läbitud aga rehvid olid teravaks kulunud, kokkujooks selgelt liiga koos.

Opel Sintra 3,0L selle järel tundus peaaegu uus, sest otseselt keretöid poleks vaja olnud teha, automaatkast oli kui Jeebist pärit AW4 oma lülitushoovaga, muide nad ongi mõlemil Aisini kastid. 3L käis edasi lõbusalt, aga amordid sisisesid, tuuleklaasis arenes pöidlasuurune laik kõrvalistuja ees laminaadi vahel, pärast proovisõitu seisma jättes, ei suutnud omanik seda enam kuigi mõnusalt käima saada ning peaaegu oleks tow-car juba kutsutud kui siiski kuidagi käima sai. Noh, seisnud auto... Opeli ja Chevy asjad tehti kõik USA's samas tehases, Opel lihtsal saatis oma mootorid ja kastid sinna. Üks ühine puudus neil mõlemil on aga väga väike kliirens. Isegi AWD variant ei ole kõrgem, nagu on II põlve AWD Voyad tehase tõstega.

Kui rääkisin ühe välimaal elava Chevy Transport AWD omanikuga, pillas ta lause et tal töömeestel on Partnerid ja Berlingod, ikka siit sealt kriibitud ja mõlgitud, aga rooste ei lähe, tsingitud kered. Mõtlesin siis et vaatan mis veel võiks olla natuke paremini vastupidava kerega, ujusid kuidagi ette Renoo/Opel/Nissani kaubikbussid, ei leidnud ühtegi mis oleks kere mõttes totaalselt kutud isegi kui segu on veetud, võrreldes ütleme mersu või volkari analoogidega. Heal lapsel mitu nime: Trafic, Vivaro ja Primastar.
Ma käisin mõnda uurimas ka, isegi sõitsin aga mulje ei olnud kuigi optimistlik, 1,9 diisel tundus jõuetu, turbo ärkas kuskil 2300rpm'i taga, ei olnud mugav kuna powersteering oli kuidagi ülitundlik ja kuna rooli regull on neil ütleme, omapärane, siis kiirelt mugavat muljet ei suutunud tekitada. Ka kast oli 5 käiguline, mida tundus trassil väheks jäävat. Need kõikse nõrgemad olevatki ainult 5käigulised peale saanud. ...Ja see pihustite kinniroostetamine, sest kapott laseb kuidagi vee neile peale tilkuda ja enamasti neid tervelt ei saadavat kätte. Kõnealune isend oli 100k läbimisel saanud kaks (2) kappremonti, kumbki ca 1400€.
Valus tegelikult.
Sestap mõtlesin et kui võtta bensukas, ehk sobib paremini. Silberautost leidsin ühe lühikese bussi, ja juhtuski nii et veeresin sellega koju. Ls oli kompu peal 230k, iseasi kui õige see tegelikult on aga istmed olid korras, salong nagu uus meetri kauguselt vaadates, suitsu pole tehtud, valdavalt kõik tehases pandud elemendid olemas. Ja sõidab viisakalt. Nii ongi mul nüüd Renoo Trafic 2L 16 klapine bensukas, 6käiku, 1+1+2+3 kohaline, ilma konksuta (seni). Mootor on sama mis Laguna II, Clio RS, Megan II, Espace jne. Tehas arvab et normaalse hoolduse korral võiks mootor kesta vähemalt 500k, ühte Espace't tean kus pealt 400k on tõesti kellal selle mootoriga ilma suuremate jamadeta. Ainus suurem mure pidada olema nende klapisüsteemi faasiregulaator, mis ei allu remondile ja ainult vahetatakse, aga see on suht letikaup ja et Aisin seda OEM'ina toodab siis ilmselt ka kestab loogilise aja. Ja pihustid, mis OEMina väga ei kesta kuid huvitaval kombel B osana jäävad kestma. Nii öeldi mulle Pereautos, mis neid esindab. Masinal on need juba vahetatud, nii et see on siis korras. Pereautos polnud mees 10aasta jooksul ihusilmaga ühtki Trafic'u bensukat näinud, nüüd tuli majast välja ja käis ringiratast uurimas, leidsime suht kergesti ühise keele. Trükkis paar lehte selle kohta mis koodidega sõlmed tehas kokku pani ja mis varustus jne. Mõned erinevused sealt välja tulid, näiteks ei pidanud olema salongis koorma kinnitusaasasid, aga neid on 6tk kenasti paneelide all peidus, siis ei pidanud keskmised aknad lahti käima, aga käivad mõlemalt poolt.

Pidamise kohta on muidugi vara midagi järeldada, aga mõned tripid on tehtud ja muidugi, mingi süstik ta pole. Möödasõite tulebki planeerida, peaaegu kalendri abil aga muidu rahuliku loomu puhul saab vist hakkama. Tallinnas oli eelmine omanik saanud linnas keskmiseks kuluks 12,9l/100km ja keskmine kiirus 28km/h. Väidetavalt sõideti sellega mingi hotelli transfeeri, lennujaama vahet.
Linnast vabadusse pääsedes on mul praegu kulu keskmine 8,4l/100km, keskmine kiirus 56,3km/h sest ilma linnata ju ka ei saa. Aga selge on et reaalselt ta ikka võtabki vähem kui Voya AWD 3.3L. Sellega oli imeasi kui suutsin 60ltr paagiga ligi 500km sõita.
Mis saab külmemal ajal, saab näha, sest kui ma Traficul ajasin aku jälgi, avastasin Eberspächeri lisasoojenduse. See minevat ise tööle kui on temp alla +5C ja lülitub siis välja kui jahutusvesi on piisavalt soe. Ja see va aku rsk - oli peidetud juhi jalgade põranda alla. Loetelus oli kirjas ka kahe aku võimalus, aga lõppes punktiiriga.

Nii et polegi Chryslerit toodud. Aga ma ei kanna oma II põlve Voya AWD'd maha, vaid võtan ta mingil ajal ikkagi, ikkagi nokitsemisele. Jeep teeb oma tegemisi metsas ka ilma suurema tseremooniata, nii et kiiret mul temaga pole.
Trafic on ses mõttes nagu ikka tarbesõiduk, millele on jupid reeglina letis võtta, pea iga mehaanik julgeb ligi minna ja kui ise oskan õige õli õigesse kohta panna, siis võiks natuke aega kesta.
Käisin lastega täna ujumas, sattusid kõrvuti GV ja konn (...st Trafic), küsisin lastelt kas oleks GV parem tundunud, nad olid isegi rohkem konna poolt sest pidi igale poole paremini nägema. Vanem laps on niisuguste bussikestega rohkem harjunud kui mina, käib euroopas kontserte andmas ja enamasti on just midagi sarnast transaks (lennukid on kiired, aga instrumentide lennukindlustus arulagedalt kallis, seda tavaliselt kinni ei maksta, nii minnakse oma transaga).

Vana Voya on kuidagi õnnestunud kombinatsioon, kõigest, mahutavusest, läbivusest kui on AWD, juhitavusest ja eriti mugavusest. Ma pikk inimene, ei taha naljalt pugeda kuhugi plekktaldrikule siruli maha. Eks sai tegelikult igasusgu muude viguritega ka proovitud ja sõidetud (mida ma siia kirja ei pannud), ajutiselt oli üks T5 Long Shuttle ka miskit 3500km minu pidada, aga kokkuvõttes... vana Voya on kuidagi mulle optimaalne.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 25 Juul, 2018 15:36 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ole tänatud muljetamast ja muretuid miile :hi:
Mul ca samas suurusjärgus otsingusaaga tekkinud aga kirjutan vast kunagi alles kokkuvõtte.
Ühesõnaga, korraliku benavoya leidmine baltikumist on tõeline katsumus.
Leedust hakkab valik aga reeglina kõik mikimaa päritolu on kindlustuse oksjonitelt mahakantud vrakid ja siin üles klopitud.
Kuna ma turvapatjade korrektset asendamist nukatagustes ei usu, siis saab järjest nimekirjas kriipse vedada.
Otsing jätkub...

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 25 Juul, 2018 17:00 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Mul tekkis see olukord et lihtsalt oli juba vaja midagi mis reaalselt sõidaks, nädalavahetusel tulevad Itaaliast külalised paariks nädalaks ja narr kui nendega kuhugi minna ei saa.
Nii et elu surub asjad omatahtsi, võime küll unistada seda ja teist, aga läheb ikka nagu läheb.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 27 Juul, 2018 11:55 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 321
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Kuna nii lahe lugemine tõi omalegi pisara silma, sest kuigi olen ilmselt põlvkond noorem sinust, siis mured olid mul samad, u 10a tagasi.

Oma juhiload sain uhkest 3 tähega majast aastal 2002 ning kuigi elu tibukollase 063ga ei olnud ka just selline, et sina kalla bensu ja mina sõidan, sai see suhe ikkagi otsa ja hakkasin vaatama lääne masinaid. Peale kaitseväeteenistust sõitsin erinevate japsi päritolu autodega ning 2006 koperdasin täiesti kogemata 95.a Pontiac Transpordi otsa. Jah, see plastikkuut, kuid ilusa ülbe USA ninaga ning 3.4 liitrine V6 passis sellele autole kõige paremini. Kuna sugulased sõitsid juba Sintraga, siis oli enamvähem pilt selge, mida see "meeriklane" endas kujutab. Ja tõsifakt on ka see, et kui keegi peaks Sintrale või sõsarmudelitele tahtma nt. katuseluugi elektriskeemi, siis isegi Ascar ja muud Opeli esindused tõstsid käpad üles... Aga see selleks...

See plastikkuut oli tõsiselt lahe auto ja sigamugav oma riidest istmetega ja mootor passis kenasti pööretevahemikus, mis lubas maanteel üsna krapsakalt möödasõitu teha. Vaikne oli ta ka, et maanteel sõites ei pidanud kolmandas reas istujaga suhtlemiseks isegi pead pöörama, sest paneelide paksus oli 9mm ning heliisolatsioon super. Kiidan ka elektrilist küljeust, mille mootor vaid talvel külmaga kippus veidi ruigama, aga siiski peale regulaarset määrimist ikkagi liikus. Tagaluugi liblikas on suur viga, mille kasutajad katki teevad peale luugiavamist, see väike silumiinist käepide ei ole mõeldud luugi tõstmiseks, aga pole viga - Gaz 21 liblikas sobib kui rusikas silmaauku Ja sealtmaalt oli üsna selge, et kallis nende ameeriklaste remont siiski ei ole. Ühe avarii tegin ka, kus ma libisesin selle kuudiga teelt välja talvel ja käisin üle katuse. Ainuke asi, mis katki natuke läks, oli kõrvalistuja välipeegel, see pööras end pahupidi ja päris õigesti enam oma asendisse ei lukustunud, kõik paneelid terved ja klaasid samuti.
Õige mitu hooaega pidasin seda vahvat autot, keskmiselt 10 sajale koguaeg ja muresid 0.

Siis tuli mingi nõrkuse hoog ja omandasin paar BMW nimelist peldikut ning kolisin tagasi japside peale. Südames ikka see Pontiac.
Chryslerid tundusid ahvatlevad, aga olid täpselt samamoodi räbalad - kas oli tehnika OK ja välimus räsitud, või vastupidi. Ja üks hetk tekkis ilus must 97.a GV, must ja 3.3 aga kadus samakiirelt, kui müügikuulutus oli tekkinud ja siis ma ostsin hoopis Volvo ja pidasin täitsa mitut, kuniks avastasin, et olen paadunud diislivihkaja (okei, süüdistame neid räbalaid bemme) ja et minu, kui 80% ajast linnas sõitva inimese jaoks, ei ole ilmselt diiselauto kõige rentaablim.
Ja siis saabus aasta 2017, kui naine teatas, et nüüd tuleb meil kolmas laps ka ja kui tahame perega mugavalt igale poole sõita, siis peame midagi välja mõtlema.

Mingi aja ma käisin Soome tööle, ämmapojale abiks, ning tema sõitis 2003.a Traficuga. 2.5 liitrine, 6käiguline manuaal, täispikk ei olnud, aga 8 kohta, ees kapteniistmed ning üks vähestest Traficutest, mis Eestis müüdi tol aastal Naviga. Kui mitte ainuke, sest Citymotors isegi ei teadnud, et siukesi autosi veel meil sõidab, ometi 2003 Tallinna esindusest ostetud. 450 000km ees, üks kord! alles pihustid tehtud, eelmine omanik tegi originaalosadega remondi, ämmapoeg ladus veel 500 euri eest uue esisilla ja käsasüsteemid sisse ja ütlen ausalt, 1.9 selle kere peal on tõesti paadiankur, või noh, minu jaoks jääb arusaamatuks selle mootori eesmärk. Sest kui mudeliuuendus tõi 2liitrised diislid, siis need olid ka päris korralikud püssid, ma veel laenasin toona ülemuselt bussi, et kolida, siis see 2liitrine oli piisavalt jõuline ja öko ja firma sisevedudeks kasutatavana püsis rivis päris kaua ilma ühegi probleemita. Ja mõtlesin ise, et kui ämmapoeg oma bussi müüki paneb, siis lähen kosja. Aga kuna tal häda läks järsku suuremaks, kui minul rahakott paisus, siis müüs ta bussi ühele teisele kalevipojale. Nuuks.

Ja mina jäin jälle auto24 ja soovi sirvima, et millal minu päev saabub. Siis vaatasin juba autosid sellest sajandist ja seebikarbi GV jäi nüüd kõrvale. 2005+ STownGo lisaga masinad tundusid päris hea lahend, kuid tagaistujate istmed olid kuidagi nödid, võrreldes nende troonidega, mida 2001+ masinad said ja arvasin, et mul pole vahet, kas ma pean istmed välja kruvima või ei. Aga jällegi läks päevi ja tunde raisku nende vaatamiste peale ja omanikud olid kõik suhteliselt kindlad, et nad müüvad kullatükki mullatüki hinnaga niigi ja et kui ma kohe ära ei osta, siis neil on kilomeetrised järjekorrad tahtjaid... No üks lege müügimees Tartus on Artur, kes Kõvera Kioski parklas tegutseb. Kui ta ise midagi ostma tuleb, siis on ta väga viks ja viisakas ja väga mõnusalt suhtleb. Aga kui ta ise müüb, siis ta ei tule autostki välja - viskab sulle võtme, et auto on seal, mine uuri, et tema ei hakka mingi Kolksvaageniga nüüd küll sõitma. Eks siis jälle tuli toetuda oma silmade ja teadmiste pagasile (olen ühes teise margi esinduses mutrimati) ning jälle jäi valik kesiseks.
Ma päris sinu moodi ei teinud, et võtan lõpuks, mis võtta annab, südames see esimene Pontiac oli ikka mõõdupuu ja alla selle ei tahtnud kuidagi.... Aga no siis juhtumisi sattusin oma praeguse Magnumi otsa, sest see oli sõiduautodest ainuke, millel siseruumi uksepolstrist uksepolstrini üle 1.5m ja mu laste 3 turvatooli mahuvad ilusti ära. Kuna 300C oli paksult elektrit täis ja ma tean, kui nõrguke nende elekter meie kliimas on, siis Magnumil ei ole õhkvedrustust, ei ole rõhuandureid ratastes, ei ole pardakomput.. küll aga on 5käiguline automaat, konditsioneer ja püsikiirushoidja ja omanäoline välimus, et ka 300C omanikud keeravad pead, et mis auto see nüüd on....

Aga... Ma ei ole sellest otsimisest sugugi pääsenud. Hea sõber, kes arvas ka, et 1993.a Opel Astra jääb tema 6-liikmelise pere jaoks väikseks (6- liikmeks on neil kuldne retriiver) ja see luukpära oma 3käigulise automaadiga ei ole eriti jätkusuutlik kooslus nagunii...
Nüüd siis samamoodi vahime kordamööda GV kuulutusi ja käime neid vahtimas - siiani tundub, et Rootsist sisse toodud autod on kõige etemas korras nii välimuse, kui sisu osas.
Nii me siis jälle õhtuti messengeris muljetame. :pidu:
Ütleme nii, et raske on see teekond. Õnneks ei poolda diislit enam temagi (valus Kia remondiarve tulitab siiani tagumikus) ning sellevõrra valik lihtne. Niiet tegeleme asjaga. Mul endal on järgmise auto valik juba paigas aga enne tuleb kinnisvara natuke soetada, kui autot vahetama hakkan.
:hi:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 27 Juul, 2018 13:43 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Mainisin et suhtlesin ühe Chevy AWD välismaise omanikuga. Ta hoiatas Rootsis peetud autode eest, kuna Rootsi talveteed mõjuvad autodele nii agresiivselt et mitte ainult kered aga ka radikad ikalduvad ära, ribide vahelt lahkuvad soojusribad pudenemise teel. Ja seda ma tõesti ka nägin et Rootsist tulnud Trans Spordid olid kas niiskete või siis juba vahetatud radikatega. Seejuures olid esiosa peidetud kohad umbes samad rebased kui tavaliselt tagaosas näha saab. Näiteks radikatalad võivad olla juba seisus kus pole selge kumb kumba paigal hoiab...

Protsessi käigus suhtlesin ka ühe soomlasega kes Rootsist siia kolides võttis kaasa oma GV ja kui jutt läks tehtud töödele, siis lipsasid ka sealt läbi lekkepeatamised radikate juures, mis muidugi kahvatusid ainult 30k sõitnud A-604 pealepaneku kõrval :). Konkreetne isend müüdi vaevalt 1200€ eest, ise seda küll näha ei saanud sest kusagilt minu piirkonnast oli keegi juba hommikuks kokkusaamise leppinud ning hommikul ka kuulutus kadus. Võimalik et tehti hea diil 2004 aasta masinaga.

Millest võib ehk järeldada et Rootsist tulnud masinaid on tulnud enne müüki kohendada, äkki seepärast nad tunduvadki suhteliselt paremad ning paari aastaga võivad ilmuda üllatused... Eelmised masinad on mul Sveitsist tulnud, nende puhul saan öelda et keredel ei tundu hädasid olema, pigem on neil tehnikat vaja jälgida. Ja veada mis keredele tekivad, on sündinud pigem siin. Kui Jeebil ikka ukselingi ümbrus uksel hakkab roostetama, siis on tõenäoline et keegi on käinud end vees värskendamas aga pole autost viitsinud välja tulla :) .

Samas mul üks ekskolleeg elas mingi aja seal Sveitsis, ütles et ega keegi eriti ei pinguta auto osas, kui hakkab tekkima tõrkeid, lähevad müüki ja võetakse uus, elatustase seda võimaldab.
AWD tegelane soovitas ka jälgida et kärukonksu ei oleks küljes olnud, sest kui kasti eest pole väga hoolitsetud, on käru see mis kastile hingekella lööb. Ma usun et see soovitus on üldistatav pea kõigile masinatele. On julgem kui panna ise konks ja teadlikult kasti eest hoolitseda, nii et ei paneks suvalisest kohast Dextroni GV kasti, kuna "see õli oli seal kõige odavam".


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 27 Juul, 2018 13:58 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 321
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
No soomest tulnud autod mädanevad ka siin suht ruttu ära, sest iga-aastane ülevaatusel haamriga koputamine koputab selle pleki ükskord ära. 12 aastat soomes sõitnud suzuki suri siin ühe talvega sisuliselt ära ja just nendest kohtadest, kus soome onu haamriga pidevalt koputanud oli. auto oli ühe ja sama inimese käes, seega info on tõene ja auto avariis ei ole osalenud. eks see ostmine ongi nii ja naa.
maru palju tassitakse neid grand caravane ja üldse US versiooni läbi Leedu, mis samuti usaldust ei ärata eriti, kuigi on olnud ka meeldivaid erandeid.

AWD voya puhul on see kütusekulu, mis ära ehmatas. mees, kes ise neid remondib ja lammutab, arvas, et jube hea oleks talvel maale rammida oma GV AWDga, aga kui ütles ära, et isegi mööda asfalti sõites on kulu stabiilne 12-15 sajale, siis ta arvas, et ta ei pea masinat nii kaua, et gaasi seadet üldse panema hakata. ja paari kuu pärast oligi tal hoovis hübriid Rav4 :ei:

Neliveo osas ei suuda ma usaldada eriti kedagi peale Audi ja sealgi on see häda, et kui ABSi viga sisse kukub, siis reaalselt ei vii see auto enam kuhugi, sest lahtiste difrite tõttu on vaid ees 1 ja taga 1 vedav ratas ja kui esirattad lootusetult kinni on, siis tagasild üldse ei rakendugi ja hakka kohe traktori järgi vantsima. Mõni aasta tagasi ostis kallis klassivend omale 2.7 diisel-Chero. Kui viienda silindri pihusti vahetuse nuss välja jätta, siis suuremat häda pole olnud, kui et diisel-chero ei saa talvel väga tuba soojaks ja küljeaknad jääs, sest külgmised puhuriavad on küljeklaasidest kõvasti allpool. Aga igati okei masin siiski. Vähemalt Männiku karjääris ühe lagedama koha peal läks mõnusalt külg ees nagu Audimehedki. Vist üks väheseid masinaid, mis tehasestki päris hea läbivusega on.

Nüüd käisime sõbrapoisiga kaemas jälle üht järjekordset rootsist tulnud GV. 3.8liitrine ja igati varustatud, kuid kriime-kraame, katkiseid detaile ja tuhmunud tulesid on liiga palju. Esiklaasis jookseb mõra, kuigi ääres täiesti ja meie ÜV ei sega, kuid laminaatide vahel on vesikahju juba päris suur ja el. tagaluuk enam ei taha hästi toimida. Pidi olema ka webasto lisatud, kuid ei näinud ei kapoti all, ega põhja all ja ka kliimapump oli juba puudu. :D
Ilmselt eelmainitud hambutud radikad lõpuks rikkusid ka pumba ära.

Saaga jätkub. :hi:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 27 Juul, 2018 16:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Kusjuures, ma ei saa aru miks see GV AWD kulu nii suur on, kui auto korras. Ma olen pidanud kahte AWD'd 3,3L mootoritega, ok mõlemad lühikesed II põlve masinad, aga põhimõtteliselt on vahet ju ainult kilodes mida vedada. Kui ma esimese ostsin, siis oli ka kulu relatiivselt laes, mida ma enda jaoks alul põhjendasin sellega et esimene tripp pärast ostmist oli polügonile madistama, mitte koju nagu tavaliselt :). Kui siis sõitmise edenedes kulu eriti langeda ei tahtnud, hakkasin vaatama mis teha saab. Õhufilter, korralikud libedad õlid, vaadata et pidur peale ei jääks, esisilla kokkujooks (!) ja tavaoludes natuke suurem rehvirõhk, ning kulu trassil õnnestus saada sinna 9 ligi, keskmine tavakasutuse kulu siis veid üle 10, linn jah rohkem. Aga mitte stabiilselt 12 alates. Mul 4L Cherokee võtab standardmõõdus rehviga ka ca 10 sajale trassil, mudakatega alles läheb 12-12,5 kanti. Kus sel AWD'l need mudakad ja täis talasillad, vahekastid on...

Teisel Voyal mis uuem sai, olid lood vähe paremad, aga kokkujooks oli ikka vale, lisaks võtsin maha intake torust selle düüsi mis sisenevat õhku vilistada ei laseks - tühja ta midagi vilistab, õhuvool paranes ja tulemus kompul samuti sedakorda või srääkida juba alla 9l langemisest trassil. Ah jaa, EGR'i tegin ka pimedaks.

AWD juures on veel üks trikk, mida tuleb vaadelda - telgede ratase tegelik kiirus, selle vahe kui rehvid on ühtmoodi täis pumbatud. Et tagaosa on reeglina kergem, siis rehvi/ratta diameeter on tegelikult sama rõhu korral suurem ning pöörlemiskiirus väiksem. Et tegu AWD'ga kus on visco, siis hakkab süsteem olema nagu kerges libisemises, sest esitelje ratta diameeter on väiksem (esiosa kaal suurem) ning seega rpm veidi suurem, piisavalt et visco end soojana hoiaks ning tagasild istub tegelikult järel ka siis kui vaja pole. Ja see väljendub kütusekulus.
Lihtsaim viis saada mõõteerinevust tulenevalt rehvidest saab nii: tuleb maha võtta kardaani esimene jupp ja sõita testiks sama teed mida enne sõideti komplektsena.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 28 Juul, 2018 23:28 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
magnum kirjutas:
Mõni aasta tagasi ostis kallis klassivend omale 2.7 diisel-Chero. Kui viienda silindri pihusti vahetuse nuss välja jätta, siis suuremat häda pole olnud, kui et diisel-chero ei saa talvel väga tuba soojaks ja küljeaknad jääs, sest külgmised puhuriavad on küljeklaasidest kõvasti allpool. Aga igati okei masin siiski. Vähemalt Männiku karjääris ühe lagedama koha peal läks mõnusalt külg ees nagu Audimehedki. Vist üks väheseid masinaid, mis tehasestki päris hea läbivusega on.

Pole küll siia teemasse, aga ei saanud ütlemata jätta- proovi 4,7V8 GC WJ QuadradriveII Jeepi ja diislist ei taha enam kuuldagi :ok:

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 29 Juul, 2018 21:53 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 321
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
rannamees kirjutas:
magnum kirjutas:
Mõni aasta tagasi ostis kallis klassivend omale 2.7 diisel-Chero. Kui viienda silindri pihusti vahetuse nuss välja jätta, siis suuremat häda pole olnud, kui et diisel-chero ei saa talvel väga tuba soojaks ja küljeaknad jääs, sest külgmised puhuriavad on küljeklaasidest kõvasti allpool. Aga igati okei masin siiski. Vähemalt Männiku karjääris ühe lagedama koha peal läks mõnusalt külg ees nagu Audimehedki. Vist üks väheseid masinaid, mis tehasestki päris hea läbivusega on.

Pole küll siia teemasse, aga ei saanud ütlemata jätta- proovi 4,7V8 GC WJ QuadradriveII Jeepi ja diislist ei taha enam kuuldagi :ok:

on ikka teemasse - ma räägin koguaeg kõigile, et jätke see krdi traktoristi elu ja sõitke normaalsete probleemivabade autodega... Miskipärast olen mina see vikerkaarepoiss alati ja suunatakse mind sinna pimedasse kohta, kuhu päike ei paista iga päev.. Aga kui esimesed öökülmad on, siis telefon on sinine, et õu, mu DIISEL ei lähe jälle käima %¤#%¤#!!!
Mulle piisas paarist diiselbemmist ja ühest diiselvolvost, kuigi need olid veel 90ndate alguse masinad ja loodud kestma, siis ajas närvi see nafta, mis alati tankides kätele jäi ja see krdi kütuse ja aku teema, lõpuks hoidsin piduripesu pihustit autos, et jumala eest tööle saaks minna... Aga eks ma olengi veidi omamoodi ja järgmine auto on mul ka kindlasti 8 potiga, siiski enamik ei jaga mu vaadet, kuigi ma nüüd puhkuse ajal sõitsin ikka omajagu bensu maha, sain oma 3.5liitrisest keskmise 9 liitrit sajale kätte ja olen ikka väga õnnelik! Suguvõsas on enamik diislid, eks neid peab ikka putitama aegajalt, kuigi 2007.a autolt ei eeldaks veel, et peab mingeid lekkeid ja lukku jooksnud pihusteid avastama...
Chero jääb mulle veidi pehmeks ja lõdvaks, sest tookord olin mina esimene, kes seda Jeepi proovis, kuna auto ja ostja vahe oli 200km ja auto asus mulle kõrvaltänavas..siis tundus, et pisut liiga pehme ja vedel ja eks Magnum praegu ka kipub oma raske auto sümptomeid näitama aga samas kleebib end paremini teele ja mingit madaldust ka ei topi, sest jällegi oli vaja mööda metsi rännata, siis läksin rõõmsalt sinna, kuhu läks XC90gi...

Aga noh, järjekordselt peab tõdema, et sai jälle üht GV nähtud ja nõtkutava kastiga ei olnud müüja nõus hinnas järgi andma ja ei taha kohe raha sisse taguma hakata ja sõbral jälle meel kurb, et piltidel maasikas, kuid päriselt ei saa sõitagi...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 30 Juul, 2018 0:43 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Chero peabki veidi vedel olemagi, sest tema loomulik keskkond ei ole asfalt. Mulle oli ka Cherode vedelus alul kummaline, aga kui oled korra maastikul retke ära teinud, siis on see vedelus köömes kõige positiivse juures.
Oma osa on Chero vedelusel ka nn pöidlakaitsmel, mis asub rooliajamis roolivõlli ja roolikarbi vahel ning on kummist, ei lase äkiliselt takistusel rooli hirmsa laksuga pöidlaid ära väänata (vähemalt XJ'l). See featuur põhjustab teel sõites küll pisikest ujumist, mida pikem on vahe Jeebuga sõitmisest, seda pikemalt ka harjumine aega võtab.
Korra oli üks GV müügis auto24's, kus peal Taanis tehases tehtud katusetelk. Huvitav kuhu see läks? Moto oli 3,3L ja tiiva ääri oli järele aidatud, aga ideeliselt põnev. Mul tuttaval on LR Disco4 peal samasugune Taanist tehtud asi, väga lahe. Mingil hetkel Taani toetas riiklikult ringireismist ja seetõttu olid sellised telgiga masinad mingi dotatsiooniga, ometi teab mis popiks need ei läinud siiski.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia