Tänane kuupäev Esmaspäev 13 Mai, 2024 18:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Esmaspäev 28 Dets, 2009 19:02 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Me kasutame õlifitreid... ning ega päris kindlad pole kas nad on ikka head ja mis neil vahet on.
Võtan aluseks MOPAR koodiga 5281090 ekvivalendiga filtrid mis sobivad siis V6: 2,7; 3,3; 3,8 mootoritele
- The Fram part number is PH16, DG16, and TG16.
- Purolator part number is L14670.
- Maxlife part number is VF16.
- Mobil One part number is M1-204.
- K&N part number is HP-2004.
- Amsoil part number is EaO42
- MANN part number is W920/21
Pilt

Peamine tekst on sellel lehel:
http://minimopar.knizefamily.net/oilfilters/index.html
http://www.8thcivic.com/forums/mechanic ... ected.html

Asi on ajendatud sellest lausest:
http://minimopar.knizefamily.net/oilfilters/mopar.html kirjutas:
Conclusions
It should be clear that Mopar filters are really nothing special. Unless you are trying to have a perfect restoration and need that Mopar logo, there is no reason why you should be buying Mopar oil filters. Most of them seem to currently be made by Purolator or Champion, but that could change at any time


Filtrid mis on head ja filtrid mida välitda

Mõte on lihtsalt füüsiliselt filtrid lahti võtta ja vaada mis seal sees on/oli.
Ehk siis on olemas üks Mopari filter, mis on sõitnud ~7000km Motul 5W30 õliga sebringu 2,7 mootoril ning varsti saab juurde ka MANN W920/21 (mis koodi järgi läheb LADA 2101 mootorile) filter mis on samuti sõitnud sama km ja õliga.

Ehk siis kui kellegil on võimalus peale õlivahetust filter lahti harutada võiks postitada siia ning jutt juurde mis mootor, kui palju km ja mis õli.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Reede 01 Jaan, 2010 12:32 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 25 Dets, 2006 22:49
Postitusi: 363
Asukoht: Edikgrad
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Reede 01 Jaan, 2010 21:42 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler 300M

Liitunud: Teisipäev 21 Nov, 2006 12:48
Postitusi: 2246
Asukoht: Tallinn
Alari kirjutas:
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.

Kas sama pood oli? :think:


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Reede 01 Jaan, 2010 23:00 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 26 Juun, 2006 22:38
Postitusi: 1384
Asukoht: Helsinki
Mobiil: 58333448
Alari kirjutas:
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.


Kas õlirõhk mitte õlipumbast ei olene?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Jaan, 2010 12:19 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Kui jääme filtrite juurde siis Chrysleri mootorites kasutatakse "FullFlow" tüüpi õlitussüsteemi. st Kõik mootorisse minev õli läbib õlifiltrit.
Pilt
Just sellepärast tuleb kasutada Möödaviiguklapiga filtrit mis tagab õli läbimise õlifiltrist ka siis kui filterelement on kas täis või ei suuda õli filtreerida.
Samas on on turul ka tagasivoolu takistava klapiga filtreid.

Nüüd rõhkudest tiba:
1 bar 100 000 Pa
1 psi 6900 Pa
ehk siis 1 psi = 0,069bar või 1bar = 14,493 psi-d


__Pa____PSI______Bar
25000____4__________Voyageri 2,4R4 tühikäigu õlirõhk
34470____5__________Voyager 3,3/3,8 V6 tühikäigu õlirõhk
34500____5______0,34 Sebringu 2,7 V6 tühikäigul õlirõhk
62000____9______0,62 Voyager 3,3; 3,8 filter Bybass valve setting min
68900___10________Voyager 3,0 V6 tühikäigu õlirõhk
80000__11,59___0,80 Lada filtritel Bypass Valve Opening Pressure
103000__14,93___1,03 Voyager 3,3; 3,8 filter Bybass valve setting max
150000___21,74___1,50 Filtritel mida soovitatakse Chrysleritele lähtuvalt MOPARI koodist
170000___25,00_______Voyager 2,4 R4 õlirõhk@3000 RPM min
205000___29,71___2,05 ; 3,3; 3,8 õlirõhk@3000 RPM min
300000___43,48___3,00 Sebringu 2,7 V6 õlirõhk@3000RPM min
300000__________3,00 Voyager 2,5 r4 Diisel õlirõhk@4000RPM min
310000___45_________Voyager 3,0 V6 õlirõhk@3000RPM min
________________4,5 Voyager 2,5 R4 Diisel õlirõhk@4000RPM max
517000___75_________Voyager 3,0 V6 Õlirõhk@3000RPM max
550000___80,00_______Voyager 2,4R4 õlirõhk@3000RPM max
551000___79,86___5,51 Voyager 3,0; 3,3; 3,8 õlirõhk@3000 RPM max
720000___104,35__7,20 Sebringu 2,7 V6 õlirõhk@3000RPM max

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Jaan, 2010 13:20 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
AWD95 kirjutas:
Alari kirjutas:
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.


Kas õlirõhk mitte õlipumbast ei olene?


Fiatiga sõitsin kunagi. Kokkuhoiu mõttes kasutasin zigulli filtreid. Et hommikul rõhku üles saada, pidi korraks filtri lahti keerama ja siis kinni tagasi, mootor käis. Originaalfiltriga seda jama ei olnud. Vale või praakfilter võib palju jama tekitada.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Jaan, 2010 14:04 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Alari kirjutas:
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.

Kas sul on need praakfiltrid veel alles?
Kui jah siis tee lahkamine, pildista ja postita siia
Lahkamist võiksid teha selliselt:
Pilt

Ferdi: asi pole mitte Zhigulii filtris vaid filtri ehituses
Ka see MANN filter mida praegu kasutna on koodijärgi Ladale mõeldud

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Jaan, 2010 21:02 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Nii sai siis täna see väike kirurgiline operatsioon läbiviidud.
Võtsin ette kaks filtrit:
Mopari koodiga 5281090
SCT koodiga SM 102 (peal ka kiri: Reference: MANN FILTER W 920/21 <- Seda tüüpi filter on praegu Sebringul V6 2,7 sõitnud 7200km :roll: )
Pilt

Mopar teenis siis minu sebringut suvel ~7000km ning SCT ostsin lihtsalt nii sama, et näha mida kujutab ennast spetsiaalselt LADA 2101 mõeldud filter ning mis oma kinnituselt on 1:1 mopariga sarnane.
Pilt
Mopar maksis Silberis 110EEK
SCT SM 102 Rakverest Sõmeru poole sõites Statoili taga LADAdele spetsialiseerunud poes 55 krooni

Alustuseks võtan ette MOPARI, mis sellelt lingilt http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... #purolator tulenevalt on tegu PRULATORi 1999a. toodanguga ning on ka soovitatud filtrite nimekirjas.
Filtrit lahti võttes avanes selline pilt:
Pilt
Pilt

Mopari filtril oli nii tagasivooluklapp kui möödaviiguklapp ehitatud kinnituskoha juurde ja n.ö. üheks tükiks:
Pilt
Pilt

Filtri läbilõige (ära on võetud Möödaviiguklapivedru, kuna seda ei saanud enam ilusti kokkusuruda...)
Pilt

Päris tükk aega võttis, kui sain möödaviiguklapi tööpõhimõttest aru :krt: aga eks teen kunagi sellest ka parema pildi kuidas see töötab.

Filter ise tundus suht tummine ja kobe. Paberelement tihke ja korralikult kinnitatud, klapid ka korralikud. Hind siis nagu eelpool mainitud ~110eek juures Silberis 2009 kevad.

Jätkan siis 55 eekuse SCT filtriga mis sobib järgmistele mudelitele (k.a. Chrysler mida seal mainitud pole):
Pilt

Filtri tehnilised andmed:
http://www.sct-germany.de/Catalogue/Fil ... 11241.html

Chryslerile soovituslik mudel: SM112 http://www.sct-germany.de/Catalogue/Fil ... 11228.html
Vahe on UGV-i numbris, ehk siis UGV: opening pressure of bypass valve in bar -Möödaviiguklapi avanemise rõhk (bar) ehk siis SM 102-l avaneb 0,8bari juures möödaviguklapp aga SM-112 1,5 bar-i juures mis ei pruugi hea olla, mida lähemal on 1barile seda parem.

Seda oli parem lahti võtta, kuna oli kasutamata ning ei pidanud õliga jändama.
Pilt

Sellel oli siis tagasivooluklapp kinnituskoha juures ning möödaviiguklapp teises otsas:
Pilt

Mis üllatas oli filterelemendi kinnitus ja tugevus. Element oli suhteliselt tugevalt liimitud metallist otsakaante külge, et õli ei saaks elementi läbimata mööduda:
Pilt

Filter ise lahatuna näeb välja selline:
Pilt

Kokkuvõtvalt võib mainida, et mõlemad filtrid on head ainult mida ei tea on klappide avanemise surved. Ehk oskab keegi siia postitada ka Lada 2101 mootori õlisurved siis teab võrrelda.
Mõlematel filtritel olid nii möödaviigu kui tagasivooluklapid, elemendid metallkarkassil ja filterelement tihke papp.
Mina kalduks siin SCT filtri poole, kuna klapid tunduvad olema töökindlamad... Aga eks te ise otsustate, nüüd te vähemalt teate, et konkreetne Lada filter sobib ka väga hästi Chrysleri mootorile.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Jaan, 2010 23:54 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1992 Chrysler LeBaron

Liitunud: Laupäev 11 Nov, 2006 3:01
Postitusi: 317
Asukoht: Tartu
Ei oska öelda, kuna ise satun aga hr. Margus Sööt (tqhq kasutajana "mambr") müüb mingeid Saksa õlifiltreid Tartus Tähe tänaval asuvas remondikohas (www.starcar.ee) ja neil seal on demonstratsiooniks olemas erinevate firmade laiali võetud õlifiltreid. Kui keegi sinna enne mind satub, siis võib pilte teha ja infot siia postitada. Ise vist alles jaanuari teises pooles jõuan ja ei julge lubada, et fotokas meeles kaasa võtta.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Pühapäev 03 Jaan, 2010 1:51 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Ma ise olen Tartus iga tööpäev, kuid see on suht kaugel mu asukohast, ning ei oma ka liikumisvahendit, samas fotoaparaat on kaasas.
Alo poolt väärt info, kui ilm kannatab astun millalgi läbi, või võiks mõni kohalik mingi õhtu mind kaasa võtta...

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Neljapäev 07 Jaan, 2010 0:25 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 25 Dets, 2006 22:49
Postitusi: 363
Asukoht: Edikgrad
hmm kirjutas:
Alari kirjutas:
Kahjuks FRAM-i ei julgegi enam osta,kuna nüüd siis sain poest teist korda praak filtri ja autol õlirõhku ülesse ei tulnud.
Peab ikka natike kallimaid ostma, siis asi kindel.

Kas sul on need praakfiltrid veel alles?
Kui jah siis tee lahkamine, pildista ja postita siia
Lahkamist võiksid teha selliselt:
Pilt

Ferdi: asi pole mitte Zhigulii filtris vaid filtri ehituses
Ka see MANN filter mida praegu kasutna on koodijärgi Ladale mõeldud



Kahjuks pole kumbagi alles, üks vahetati Silberis välja ja teise vahetasin soomes ära ning lendas samuti prügikasti.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Kolmapäev 06 Apr, 2011 22:55 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Nu nii... nüüd siis ka mul käes see aeg kus nägin õlitule vilkumist tühikäigul ning käik D peal... Nii kui gaasi annad või piduri lahti lased tuluke kustub.
Tartus mootorit tehes ja õli vahetades sai alla kruvitud FRAM PH16... kuigi ütlesin, et ega ma rõõmus ei ole, et just see filter alla sai aga mis teha...
Nüüd siin sai soetatud õige SCT filter SM112, mis ongi mõeldud MOPAR masinatele. Kahjuks ei olnud neil müüa teist filtrit (oli ainuke letis) mille oleks siis lahti kangutanud. Aga eks aja jooksul saa ka see 112 lahti võetud.
Pilt
Pilt

Eks saab millalgi lahkamisele saata selle FRAM PH16 ning siis saab näha mis seal sees on.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Okt, 2011 13:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1996 Chrysler Voyager

Liitunud: Laupäev 14 Juun, 2008 15:39
Postitusi: 236
Asukoht: Lõuna-Eesti
hmm,
oleksid nii kena ja vastaksid, kuidas see SCT filter on siiamaani oma ülesannet täitnud? Probleeme selle filtriga pole olnud?
Endal hakkab ka juba õlivahetusaeg kätte jõudma ja tean, kust saaks seda filtrit soodsa hinnaga.

_________________
Minu Minivan - '96 Chrysler Voyager 2,4 SE
Müüa juppe!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Õlifiltritest
PostitusPostitatud: Teisipäev 13 Dets, 2011 20:14 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
SCT filtri kohta pole mitte ühtegi paha sõna öelda. Pigem olen 2x FRAM filtrit pidanud vahetama, kuna vilgutas õlituld. peale filtri vahetust asi OK.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia