Nüüd jõudis see terav mure ka lõpuks minuni.
Jupp millest räägime on ametlikult: 4792630AA Coolant Air Bleeder ehk jahutusvedeliku õhutuse korpus:
Asi on selles, et varem või hiljem hakkab selle korpus jahutusvedelikku läbi laskma. Alguses vaikselt ja lõpuks päris tugevalt.
Põhjus seisneb selles, et see koprus on valmistatud kahest osast ja siis kokku LIIMITUD. Alguses mõtlesin, et tugevalt kokku pressitud aga ei, lihtsalt liimitud. Pealmine ja alumine osa ei ole isegi poltidega ühendatud, kuigi tehniliselt oleks see olnud võimalik. Siis oleks ehk sisemist survet korpuse ühenduses olevale liimile leevendanud aga seda tehtud pole ja oleksid ei maksa midagi.
kõige lihtsam on tellida uus jupp, mis rockauto.com hinnangul maksab 32,59€ + saatmine 35,05€ kokku siis 67,64€ kanti ja ~2 nädalat ootamist. Kohalikud autopoodide hindasid kirjutamise hetkel ei oska öelda.
Minul kaotada polnud midagi ja otsustasin selle jupi maha keerata ja n.ö. kasutaja luuseri moodi ääred üle liimida.
Luuseri teema:
viewtopic.php?f=1&t=4629&start=15märts 2009: võttis maha, liimis väljastpoolt Moment epoksiga randid üle.
okt. 2009: eelmine liim ei töötanud ja leke uuesti. Seekord kasutas Henkeli Epoxit
apr 2011: uuesti leke, nüüd siis vahetas korpuse
Hiljem toon ka põhjuse miks selline liimimine väga pikka tulemust ei anna.
Me räägime siis tegevustest mille parandamise hind peaks siis olema ~70-150€ vahel, kui seda lasta teistel teha ja ise kätt külge panemata. Kuid järgnevate tegevustega on ehk võimalik sellist kulutust vältida või oluliselt edasi lükata, kellel käed küljes.
Minu tegevuskäik.
Pilt kapotiall (+1p pärast suurt leket, leke oli selline, et korpuse ümbrus kapotialune oli jahutusvedlikku ja suitsu täis)
Lihtsat mahavõtmist sega üks ainuke polt, mis oli sissevõetava õhu korpuse all...
Lõpuks otsustasin selle korpuse ära võtta (nr8, 10 ja 13 padrunvõtmed) ja saingi vajamineva juppi mootori küljest maha - arvestama peab ka seda, et jahutusvedeliku lõdvikud on vaprate klambritega kinni...).
Märkasin, et randi ääres on n.ö. mingi tugevam, kangem tihendi taoline asi ja sisendite juures on korpus oluliselt rohkem väljas kui teistest kohtadest. Puhastasin korpuse siis motooripesu vahendiga ja surveveega puhtaks. Siis otsustasin randid veel kord noa ja kruvikeerajaga puhtaks kraapida. Siis kangutasin natuke ja märkasin, et ühenduskoht annab järgi - loomulikult tugevam kruvikeeraja vahele ja lahti kangutama, väikeste praksudega tuligi - üllatus oli suur:
Selline ühendus ei saagi kaua kesta kui pisike möödalaskmine on toimunud detailde kokkuliimimisel. Liim on küll väga kange ja rabe, kruvikeerajaga sai ilusti liimi maha.
Korpuse ühendus ei ole tihkelt randi sees vaid isegi loksub
. Seega hoiab kogu korpust koos ainult randi põhja pandud liim, selle pärast ei aita ainult randi üle liimimine väljastpoolt (Luuser siin on su põhjus, mis selline liimimine ei pea ja seega Henkeli Epox on päris hea liim, kui 2a. vastu pidas...)
Ma kohe ei hakanud kokku liimima, sest oli juba hilja ja liimi polnud käepärast.
Liimimiseks kasutan suhteliselt tundmatut kahekomponentset liimi: DoneDeal Adheshives Lab DD6580 (Ehituse ABC-st 5,6€)
Liimi reklaamitud näitajad on päris head: spetsiaalselt plastikdetailide liimimiseks sh polükarbonaadi, akrüüli, polümeerid, polüvinüülkloriidi... (ei sobi polütüleeni ja polüpropüleeni liimimiseks).
Talub erinevaid pingeid temp vahemikus -50 kuni +130 ja on vastupidav kütusele, pesuainetele jne...
Mida veel tahta, kuid eks aeg näitab kas see ikka sobib.
Täna siis liimin kokku.
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma