Tänane kuupäev Kolmapäev 15 Mai, 2024 16:05

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kõlarite vahetamine
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Nov, 2008 9:52 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 31 Okt, 2008 16:42
Postitusi: 11
Tere!
nüüd on mul selline loll küsimus; armatuurlaua peal see ülemine plaat kus kõlari augud on, kas seda on võimalik kätte saada ilma et armatuulaua peaks lahti kiskuma? mul nimelt kõlarid sellised viletsad ja tekkis mõte need võimaluse korral ära vahetada...ehk on abi.

_________________
HELL YEAH


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: kõlarid?
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Nov, 2008 11:11 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
antichrist kirjutas:
Tere!
nüüd on mul selline loll küsimus; armatuurlaua peal see ülemine plaat kus kõlari augud on, kas seda on võimalik kätte saada ilma et armatuulaua peaks lahti kiskuma? mul nimelt kõlarid sellised viletsad ja tekkis mõte need võimaluse korral ära vahetada...ehk on abi.


Kui sa nüüd mõtled 1997a versiooni siis piilaritelt kahelt poolt katted maha ja armatuuri pealsele mustale kattele küüned vahele. Ise alustasin kangutamist informatsiooni paneelist. Suhteliselt tugevad metall klambrid hoiavad seda kinni.

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Nov, 2008 11:36 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
1. veendu et uued kõlarid oleks sama takistusega mis vanad.
- väiksema taksitusega kõlarid koormavad/kuumendavad võimendit. võib juhtuda, et võim ei pea vastu.
lahendusena võiksid mõelda tweeteritele mis on dioodi tüüpi ning ei oma mingit koormust võimule.
Ülemine (must) plaat tuleb ära järgmiselt:
- eemaldad A piilarid
- asetad lameda, tugeva ja pehmendatud eseme eest musta katte serva taha ja kangutad mõistliku jõuga plastiktüüblid, millel metallist fiksaatorid küljes, lahti.... ja nii ta tuleb...
Neid kõlareid vahetades on sul vaja ka ristpeaga kruvikeerajat millel liigend küljes, kuna ega sa hästi juhipoolset keerama ei mahu, klaas jääb ette.
kõlarid tulevad üles välja ja on pealt poolt kinnitatud.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 14 Nov, 2008 14:05 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 31 Okt, 2008 16:42
Postitusi: 11
kas sa mõtled et uued kõlarid koos tweerwritega või siis tweererid praegustele lisaks?

_________________
HELL YEAH


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 14 Nov, 2008 16:05 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev 15 Nov, 2006 15:58
Postitusi: 528
Asukoht: Linna lähedal maal
Tweeterid on ehk siiski piezo- mitte dioodi tüüpi? Tweeteritega on sähuke jama, et neid saab tõesti ühendada näit 4 oomise valjuka külge paralleelselt ja midagi ei juhtu, kuid kuhu soovituses kondekad jäid? Oleks otstarbekas siiski see kont sinna panna ja sellega mingigi filter/kross tekitada. Samas võb selle lisatweeteriga soundi sootumaks tuksi keerata kui hakkavad kõrged domineerima. Ma pole isegi vaadanud, mitme tolline see seal ees on, kuid soovituslikulöt oleks otstarbekas selle vahetuse korral hankida juba kvaliteetne sama takistuse ja koormustaluvusega valjukas millel tweeter juba küljes, mlisaks põhivaljukale. Saasta ärge muretsege, sest siis kuulete kas visinat või tümakat, kuigi PÄRIS muusika spekter peaks nende vahele mahtuma (päriselt- päriselt). Tihtipetetakse tarbija laiatarbetehnika valikul ära just sellega, et sound tuunitakse tehases selliseks, kus madalad ja kõrged domineerivad ja jääb mulje ´´selgusest´´. See on jälk pettus. Jah, kvaliteetsed kõlarid maksavad ehk sadu tuhandeid, kuidas on siis võimalik saada 5000.- krooni eest pakendile kirjutatud ´´supersoundi´´?
Okei- tänu mu tegevusaladele helitöötluse vallas olen võrdlemisi ´´audiopede´´, kuid autot kasutan siiski liikumiseks, mitte muusika kuulamiseks ja mulle pole selliseid kümneid tuhandeid maksvaid vidinaid sinna vaja. Samas tean missugune on tehnika vahe.
Ostate odava DVD-mängija ja kõik hakkab mehhaanikast, siis laserist, siis D/A muundurist ja eelvõimendini välja. Maksab ehk 800.- raha ja näe- töötab! Kui aga lähete kellegi juurde, kellel juba näit. 3000.- raha eest mängija, saate aru, et vahe on sees. Kui 13 tuhandest Denon-it kuulate, siis on vahe ka asjatundmatule juba täiesti kuulda, isegi kui võtta ja lasta seda läbi ühe ja sama võimendi ja kõlarite. Me kuuleme ju õhu võnkumist mis tekitatakse kahendkoodist, ehk siis numbritest 1 ja 0. Kui seda võetakse plaadilt vigadega, D/A muundur on saast ja siinus sakiline, kui eelvõimendi koosneb saastast, lõppvõimendi olgu nüüd kasvõi hea ja ka kõlarid head, sitast pirukat ei tee. Või on kõik väga OK ja lõpus on kõlarid saastad- tulemus on sama. Vaadake, kui tehnika on hea ja salvestus kvaliteetne, peab tekkima tunne, et olete muusika sees ja saate seda käega katsuda. Paraku on see lõbu nii kulukas, et alla 100 000.- raha me seda kätte ei saa,
Resümee, kõlariotsingutel hulgu revüüdes ja loe audiopedede hinnanguid, tihti on mõnigi odav ´´tundmatu looma nahk´´ üle tuntud nimega kuulsusega tootest, mul on olnud mitu pretsedenti nii lava- kui stuudiomikritega, kus olen mööda maailma kolanud ja hinnanguid lugenud. Tulemuseks on tellitud nii 5x odavam kuid vähemalt samaväärne, kui mitte parem asi. Mõõtetulemused lihtsalt näitavad nii.
Asi on lihtne, kui ühest otsast läheb 30 - 20 0000 Hz sisse, siis teisest otsast peab see ka välja tulema, mitte nii, et 600- 800Hz on kusagile kadunud ja veel mõned augud sees. Aga teema kiskus niigi pikaks, põhisõnum on see, et ärge kehvi asju veel kehvemate vastu vaheta, mis siis, et karbil on kirjad ´´natural´´, ´´super sound´´ vms peal. Head asjad on tihti lihtsas karbis ja kiidukirjadeta. Tuletagem meelde lugu kui mees jäi aia peale joonistatud palja naise alla kirjutet sõna ´´lits´´ uskuma ja pinnud ihusse sai.

_________________
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 14 Nov, 2008 16:23 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
:doh: loomulikult indian :P
kvaliteet on see mida peaks taga ajama igas asjas, kuid mis piirini.

Asi nimelt selles, et esimestesse kõlaritesse läheb kogu helispekter otse makist ja stereosüsteem on 8oomi ;)

Ei soovitaks sinna 4 oomist süsteemi - kuigi ei pruugi midagi juhtuda aga ega väiksema takistusega kõlar võimule head ei tee - kuumeneb rohkem.

Ehk leiad kuskilt 8 oomised autokõlarid.... samas pole kohanud kas on keegi kunstlikult takistitega kõlari takistust suurendanud.... :think: võt siin kohal jätaks elektri täppisteaduse indiani jutustada :)

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev 15 Nov, 2008 16:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev 15 Nov, 2006 15:58
Postitusi: 528
Asukoht: Linna lähedal maal
0 oomi on teatavasti lühis, kui 8 oomiste asemele sättida 4 oomised, oleme seega lühisele 2x lähemal mis vabalt võib lasta läbi võimu lõpud. Samas mängivad kõlarid 4 oomiga ka 2x valjemini. Kui on öeldud, et 8, siis peab ka lõpus olema 8 oomine, kui just pole aparaadi parameetrites kirjas mingi vahemik, näit. 4- 8 oomi. Mismoodi profilavatehnikal on võimalused lõppe sillata ja teha stereo 2kw võimendist 4kw monu, ma ei peatuks, sest see on teine teema ja võimendid ongi tavaliselt sillatavaks mõeldud. Valjukate ühendamine allub samamoodi Ohmi seadusele kui muu maailm, kaks jadamisi ühendatud 4 oomist annavad takistuseks 8 oomi, paralleelselt ühendatud aga 2oomi. Ma julgen arvata, et autovaljukaid, milles on tweeter juba küljes, on samuti nii 4- 6- kui 8 oomiseid. Tasuks äkki läbi astuda Pocca- Al- Mare keskuse TOP- Audio autode helitehnika kauplusest, kindlasti on seal valikus igasuguseid. Ka Noor Tehnik kaupleb nendega ja neile saab poe klient hoovi sõita ja seal vist 20 minutit parkida, pood on Luise uulitsas, kui keegi ei peaks teadma. Valjuhääldi on elektromehhaaniline vidin ja tema koostamise ja materjalide kvaliteet on vägagi määrav, sest tema just hakkab õhku liigutama. Kvaliteetne hakkab palu varem ja väikesema võimsuse juures tööle, ehk ´´läheb lahti´´, sest mehhaaniliselt on ta parem ja ei vaja kõikide sageduste väljatoomiseks hirmsat tuld saba alla. Heale valjukale iseloomulik mahe ja magus saund algab palju väikesema võimsuse juures. Ere näide on MP3 (põhimõtteliselt ma seda nüsitud/kompresseeritud formaati ei tarbi) mängijad milledel on tavaliselt kaasas mingid 50- 100 eegused klapid. Neid siis kuulatakse täismahviga, et üldse sound avaneks. Oma tuttavatele olen näidanud/ kuulata lasknud, mis toimub nende odavate pleieritega siis, kui ühendan selle külge oma kõrvamonitorid (kõrvapunnid laval enda kuulmiseks/kuulamiseks). Mokad venivad nabani, sest kvaliteedivahe on nii meeletu, hinnavahe ka, monitori hinnad on ikka neljakohalised (Pätakas, ehk siis Tiit Kikas, käis omadel New York-is järel ja maksis miskit 12 000.- eeku) Siinjuures juhiksin lapsevanemate tähelepanu sellele, et kui ostate oma lapsele pleieri, siis palun, visake sellega kaasas olevad klapid kohe minema ja ostke teised, kasvõi miskised 400- 500 kroonised SONY-d, see raha tuleb tagasi, sest te ei pea hiljem kõrvaarstile maksma. Kõige paremad on muidugi ´´closed´´ tüüpi kogu kõrva katvad klapid, aga ega lapsed ei taha kui radistid II Maailmasõja ajal ringi kolada.
Nii, samad reeglid käivad ka valjukate kohta. Mingit takkidega aretust ei tasuks teha, pigem ikka võtta juba õigete parameetritega täitur ja hea täitur. Kes tahab kuulda soundi ja soundi vahet, see võib külastada Roosikrantsi uulitsas Hi-Fi poodi. Aga ukse taga pange validoolitablett keele alla, sest hinnad on vägagi hullud, rahvas poes lahke ja vastab ka küsimustele- paneb ka tehnikale hääle sisse. Siis mõistate paremini, millest räägin. Ma ei hakka ka rääkima lampvõimu võludest ja analoogsignaali pehmusest võrreldes 16 bitise laiatarbetehnika ´´sakilise´´ soundiga, (uued DVD-d on 96 bitised, kuid pole veel valjukaid leiutatud, mis selle välja mängiks) valdav osa inimestest vahet ei tee, et sellest aru saada, peab väga palju kvaliteetklappidega seda kuulama ja selleks normaalsel inimesel aega ei jätku, kes sellega tegeleb, sellele tuleb see iseenesest kätte. Kuni selleni, et kontserdile enam ei lähe, sest see helitehniline kaos mida mõned ´´helitehnikud´´ kokku keeravad on masendav, eriti siis, kui oled ise tegelike võimalustega kursis. Aga auto on siiski liiklusvahend, mitte kontsertsaal. Arvan, et paljud õnnetused liikluses on põhjustatud ka madalsageduste kurdistavast toimest. Minge tiiru, laske endal kõrva ääres üks pauk lasta ja istuge siis rooli ja kulgege limnna vahele. Poolkurdina on teil tunnikese jagu üks meel puudu ja te olete vägagi kohmetu, ka on sitt ja vali sound äärmiselt väsitav ja nüristav. Isegi stuudios ei tehta mixi ega masterdamist üle ühe tunni järjest, sest pea läheb umbe. Mis salata, olen ka klappidega tundi 8 istunud, aga siis on ikka jube sant olemine, lõigata võib, aga soundi tuunida ei saa nii pikalt mitte mingil juhul. Paljud helimehed on juba poolkurdid, kes mõlemast, kes ühest kõrvast. Hoidke teiegi omi kõrvu ja seda kasvõi hea tehnikaga, kehv TAPAB.

_________________
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev 15 Nov, 2008 22:13 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
nii näedsa nüüd olen oma sebringuga täpselt samas kohas.
Ise soetasin originaalid 200.- paar...... mis olid männiku romulas pea aasta väljas laksu pannud esiklaasita sebringu küljes ligunenud ja ära võtteski olid täitsa märjad - arvata on et see riidest vms materjalist element on natuke oma omadusi kaotanud kuid ei usu, et väga märgatavalt.
Kõlarid ise on sellised:
Mõõdud:
Kõige suurem ring 8,5cm kinnituste kaugus 10cm
mahuksid siis min 6,5x3cm kõlaripessa
Pilt Pilt Pilt Pilt

Mina jäin natuke jänni takistuse mõõtmisega.. :oops: võib olla näitan siinkohal oma mõningat teadmatust elektrist ja oomi seadusest..... kuna katkestust näitas pistikutes ja 13 oomi näitas "vuntsidest" mis mähisesse läksid :think:
kondeka mõlemites otstes samuti katkestus.
Kuid kui võimu taha ühendada oli soundi küll.
otse vuntsidesse mängis tervet sagedust ja pistikusse ühendades siis keskmistest sagedustest kõrgemale.
eks homme kruvib need siis sebringu armatuurile

Kui väga soovid siis seal männiku romulas oli GS voyagere küll, ning seega saaksid just sellised kõlarid nagu vaja. Lihtsalt tee suu lahti ning saad hea hinnaga. Minul hakkas hind 300 eek tükist ja lõpuks ostsin 200 eek paar :P

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 16 Nov, 2008 23:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 26 Juun, 2006 22:38
Postitusi: 1384
Asukoht: Helsinki
Mobiil: 58333448
Sinu tehtud pildil vaatab vastu, mitte takisti, vaid kondekas. Seepärast on ka takistused täiesti erinevad.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 17 Nov, 2008 0:20 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
.... aga polegi väitnud, et see takisti on.. vaid ikka kondekas ;)

Muide sai need siis külge kruvitud sound hoopis teine, enne oli müdin nüüd on heli.
romulas olles oli veel mõte, et võtaks pistikud ka kaasa... aga lõin käega arvasin et kes neid ikka on ära võtnud aga võta näpust pesas polnudki pistikuid vaid lihtsalt juhtmeotsad :angry: sai siis korralike klemmidega ühendused tehtud ja asi ants :pai:
tervelt 30 min võttis kogu möll aega

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia