Värskendan seda teemat natuke. Tuli meelde, et selle aasta jaanuaris pidin need klotsid siiski maha võtma, sest üks sisemine klots tuli klotsipinna pealt lahti ja kadus.. Sai nendega sõidetud nati üle 28 tuh km. Kas see on palju või vähe otsustage ise. Igal juhul panen tulevikus samad EBC klotsid. Hetkel on ajutiselt peale pandud u. 6 tuh km läbinud klotsid, milledega sai kunagi enne EBC klotside panekut natuke sõita ja ma pean ütlema, et juba praegu on märgata erinevust. Ketastele on tekkinud imelikud ebaühtlased kulumisjäljed või kriimud, mida EBC klotsid igatahes kogu oma eluea jooksul jätta ei suutnud. Need vähesõitnud klotsid said omal ajal Automaailmast ostetud (mingi Itaalia toode).
Klotside vahetusel märkasin ka sellist jama, et klotside kõrvad on natuke kõverdunud ja kui vaadata käändteljel või raamil neid kohti
(abutment), mille peal nad edasi-tagasi liiguvad, siis on näha, et nendest kõrvadest on aja jooksul sinna raamile pesad sissekulunud. See võib olla ka üks põhjustest, miks üks klots lahti tuli. Paistab, et pidurdamise ajal klotside kõrvad takerduvad nendes vagudes ja ei liigu nii nagu peaksid. Klotsid on pinges ja katted mõrenevad või tulevad maha.
Siit ka küsiks korraga, et kas neid kohti käändteljel on võimalik ka kuidagi taastada (näit. peale keevitada ja lihvida) või peab uued muretsema? Uuest peast on need kindlasti hirmkallid. Uurisin ühel sama aasta Voyageril käändtelgi ja sellel olid ka pesad sees.
Kas Voyageridel uuest peast selle koha peal originaalis mingeid libeda pinnaga lisaplekke ei olnud? Endise Mazda omanikuna tean, et japsidel olid küll selle koha peal plekid ja ei need kohad nii hirmsasti ei kulunud.