Kuna kätte on jõudnud jällegi hämaramad ja peagi tulevad päris pimedad ajad, siis oleks vägagi viimane aeg mõelda selle kurikuulsa tuledeprobleemi peale.
Ise alustasin sellega juba mõnda aega tagasi, aga noh tüüpiline eestlane nagu ma olen, venis asi praeguseni. Nüüd on nad ees ja asi on seda väärt!
Kõigepealt ma tahaksin tänada kasutajat Jaanust, kes on teinud sellise teema.
viewtopic.php?f=82&t=7016&start=0Sealt sai malli võetud sobivate tulede leidmiseks.
Aga nüüd siis asjast täpsemalt.
Tuledeks sai siis võetud Mazda 323 1986-1987 aasta kandiliste tuledega variant. Masin peaks olema nagu see siin:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... chback.jpgJebaist saab neid samuti soetada:
http://www.ebay.com/itm/Mazda-323-1986- ... 04&vxp=mtr Järgmiseks oleks hea, kui sebiksite varuks ühed Voya originaaltulede mustad plastist "kopsikud ja suunatuled. Seda siis igaks juhuks, kui midagi metsa peaks minema ja samas ei jää masin seisma, kui tulede aretamisega tegelete.
Ümbertegemisel arvestasin ka sellega, et vajadusel saaks originaalid tagasi panna ilma erilist vaeva nägemata.
Mina leidsin säärased isendid romulast ja 25 eurorubla eest sain nad omale.
Selleks, et nad ära mahuksid, tuli neilt liigne maha saagida, kuid jätke alles ülemised kinnituskohad, neid läheb hiljem jälle tarvis. Üldse saagige pigem vähem, kui rohkem. Vähemaks jõuab alati võtta.
Siin siis patsiendid ootevalmis:
Siin siis üks lõigatud ja teine lõikamata.
Samuti tuleb lõigata seda musta plastikut, mis originaal tuld paigal hoiab.
Nüüd siis suunatulede kallale! Ka neid tuleb nüsida, sest Mazda tuled on kõrgemad ja nad tuleb kergelt "uputada" suundadesse sisse. Tegelikult jääb sellestki väheseks, aga sellest hiljem.
Mina tegin siis nii.
Kordan veel kord, mõõtke, mõelge ja alles siis lõigake!
Lõpptulemus jäi selline:
Omavahel sai kogu see krempel liimitud Terosol klaasiliimiga. Eelnevalt siis pinnad korralikult puhtaks ja klaasiliimiga kinni. Liimimisel tuleb liimimassi kergelt suruda, et kontakt pindadega oleks hea.
Ja veel üks tähtis asi millega mina puusse panin!!! Liimige omavahel ainult tuli ja suunatuli! Musta plastikut ÄRGE liimige tule ega suunatule külge!!! Must plastik kruvige suunatule külge nagu originaal ja siis liimige tuli ja suunatuli omavahel kokku. Ma tola panin kõik kinni ja alles hiljem hakkasin mõtlema, et kuidas kurat ma nüüd suunatule pirnidele ja pistikutele ligi pääsen!
Liimimiseks vajalik siis siin näha:
Alumiiniumteip poseerib seal niisama.
Arvasin, et läheb vaja, aga tegelikult mitte.
Siin siis võrdluseks Mazda ja originaal.
Nüüd siis masina kallale.
Modifitseeritud must plastik paika, kuid ärge veel kinni kruvige! Märkige ära tagumisele plekile, kust segama jääb ja lõigake rellakaga segav osa ära. Ettevaatlikult, et pleki taga olevat träni ei vigastaks.
Märgitud musta markeriga.
Lõigatud rellakaga.
Nüüd siis kruvige kogu kompott kinni.
Tulede ülevalt kinnitamiseks (mäletate, ma soovitasin neid mitte maha lõigata) Tehke lihtsalt metallist liist ja kruvige üks ots tule külge ja teine isepuuriva kruviga kere külge. Näha viimastel piltidel.
Järgmiseks tuleb lahendada parkide probleem
Tegin nagu Jaanus lahendas. Pargid kolisid suunatuledega kokku. Seal on kahe hõõgniidiga pirnid, millest töös on ainult üks. Kahjuks ei ole mul tehtud ühtegi pilti sellest protsessist, kuid keerulist ei ole seal midagi.
Võtke maha suunatulede pistikutelt tagumine kaas ja puhastage ära see määrdesodi. Selle alt leiate kolm klemmi, millest ainult kahel on juhe taga. Keskmisele, ilma juhtmeta klemmile jootke juhe sappa ja ühendage originaali parktule + klemmile külge ja pange see kompott jälle kokku tagasi. Valmis!
Tulede reguleerimiseks oleks vaja puurida üles talasse augud, kust saaks vajadusel neid kruttida. Enne kui tuled külge panete, kontrollige üle, kas need reguleerimiseks mõeldud kruvid liiguvad normaalselt ja vajadusel õlitage. Mina pole veel viitsinud neid auke puurida, kuid plaanis on see siiski varsti ära teha.
Nüüd siis viimane tähtis asi. Ärge te jumala eest kapotti kinni lööge! Siis lõhute need tuleklaasid kohe ära!!! Jama nimelt selles, et tuled jäävad ikkagi kõrgemale kui originaalid. Mina painutasin hellalt kapoti sissepoole ulatuvat serva vähe üles, kuid ainult sellest ei piisa. Kruvige ka need plastikjublakad kõrgemale, kuhu kapott toetub ja lisaks reguleerige kapoti lukustit kõvasti väljapoole. Nii et kapott ikka lukustuks.
Selle probleemi täielikuks lahendamiseks pole mul veel ühtegi head plaani. Kapoti esiserv siiski toetub kergelt tule klaasile. Ja see ei ole mitte hea. Üks võimalus oleks esitiivad ülevalt servast lahti kruvida ja mingi kiilulaadne liist teha, et kapott ja tiib ühele kõrgusele viia, lisaks aretada nende plastik junnidele mingi parem asendus. Aga sellest ehk mõni teine kord. Kui kellelgi on ettepanekuid, siis ootaks huviga.
Lõpptulemus jäi siis minul selline:
Nagu ikka, siis konstruktiivne kriitika on teretulnud! Samuti muud huvitavad mõtted ja tähelepanekud.
Head meisterdamist!