Tänane kuupäev Laupäev 08 Juun, 2024 1:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Juun, 2012 12:47 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Kuidas see õhutamine päris täpselt käima peaks? Kui, pärast mootori seiskamist, vee solinat tekitab õhk süsteemis, siis on ikka seal veel õhk sees, kuna sama värk endiselt. Kuigi peaks nagu olema õhutatud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Juun, 2012 3:04 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 04 Dets, 2009 18:12
Postitusi: 102
eero kirjutas:
Kollane on minu jaoks tume maa. Kas see polnud kõrgema keemistemperatuuriga vedelik mingile erilisele tehnikale, kus ongi lubatud suuremad rõhud ja kõrgemad temperatuurid kui tavalistel autodel?


Jah, kollase keemistemp on umbes 120 C ja sobib suurepäraselt chryslerile. Minu 3.8l GV jahutusvent lülitub sisse alles 107 kraadi peal ja pole ime kui palavatel ilmadel ja rasketes oludes jahutusvedeliku temp võib tõusta kõrgemalegi. Roheline vedelik auraks lihtsalt ära.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Juun, 2012 7:33 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Samas, miskine tabel (eeldan, et jahutusvedeliku POLAR tootja oma) näitab, et Chrysleritele läheb, eranditult, kõikidele punane vedelik :think:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Juun, 2012 10:49 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
awd97 kirjutas:
eero kirjutas:
Kollane on minu jaoks tume maa. Kas see polnud kõrgema keemistemperatuuriga vedelik mingile erilisele tehnikale, kus ongi lubatud suuremad rõhud ja kõrgemad temperatuurid kui tavalistel autodel?


Jah, kollase keemistemp on umbes 120 C ja sobib suurepäraselt chryslerile. Minu 3.8l GV jahutusvent lülitub sisse alles 107 kraadi peal ja pole ime kui palavatel ilmadel ja rasketes oludes jahutusvedeliku temp võib tõusta kõrgemalegi. Roheline vedelik auraks lihtsalt ära.


Oo ei.
Rohelise vedeliku keemistemperatuur atmosfäärirõhul on 106 C, aga selle rõhu all, mis on korras voyageri jahtussüsteemis (kuni 16 psi), on ta keemistemperatuur ligi 130 C. Korras jahutussüsteem on siis selline, mis on lekkevaba ja kus on radika korgi ülerõhu klapid korralikud. Seetõttu ongi kuumal radikal keelatud korki maha keerata, et sellega sa ühtlustaksid rõhu jahutussüsteemis atmosfäärirõhuga ja halvemal juhul läheks kogu süsteem selle peale hetkega keema. See võrduks väiksemat sorti plahvatusega.

Tavamasinatele on kollane vedelik selge overkill. See lubaks sul mootoris temperatuuri 150+ C, aga see on pigem võidusõidumasinate teema. Või voyageri puhul ta lubaks sõita lahtise radika korgiga, aga mis mõte sellel oleks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Aug, 2012 14:08 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 04 Dets, 2009 18:12
Postitusi: 102
eero kirjutas:
Rohelise vedeliku keemistemperatuur atmosfäärirõhul on 106 C, aga selle rõhu all, mis on korras voyageri jahtussüsteemis (kuni 16 psi), on ta keemistemperatuur ligi 130 C.
.......
Tavamasinatele on kollane vedelik selge overkill. See lubaks sul mootoris temperatuuri 150+ C, aga see on pigem võidusõidumasinate teema. Või voyageri puhul ta lubaks sõita lahtise radika korgiga, aga mis mõte sellel oleks.


Tänan täpsustuse eest, et rõhu all on keemistemp kõrgem. Ei leidnud netist täpset infot kollase vedeliku rõhu temp kohta.

Kasutan kollast ja seega võin kindlam olla, et on teatud tagavara. Mul gaasiauto, mille temp kipub kõrgem olema, pealegi vean tihti käru Norra mägedes .....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 24 Mär, 2013 9:42 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Äratame siis vana teema uuesti üles.

Edasise jutu üle võite naerda või ka nutta, kui soovite, kuid inimlollus on piiritu. Mõistuse hulk maailmas on konstantne, kuid rahvaarv suureneb pidevalt...

Nimelt tekkis mõnda aega tagasi probleem, et auto ei lähe enam kohapeal soojaks. Kuna viimasels korral termostaati vahetades, sai soss-seppadel lasta papist ja silikoonist tihend teha, arvasin, et termostaat pekkis. Mis seal ikka. Selle paarteist euri leian isegi ja vahetan ära- pole probleemi.
Esiteks andis Fixuse poes kataloog üleüldse suurema termostaadi, kui vahele mahub (46mm vs 51mm). Selle avastasin muidugi siis, kui termostaadikorpus laiali. Hakkas jaht pihta õigele mõõdule, mida Fixuses samal päeval ei saagi. Ameerika auto päästis hädast- 6.60€. Ilma tihendita. Tihendit pole. Polnud kuskilt saadagi. TopPartsist nädalase tellimisajaga mingi papilirakas. Soovitati igal pool ise teha silikoonist. Nii sündiski.

Kui esmakordselt korpuse lahti kiskusin ei pööranud kohe sellele tähelepanu, aga torust ei tulnud tilkagi jahutusvedelikku. Mõtlesin, et nivoo piisavalt madalal. Lõpetasin ehitustööd ja läksin jahutusvedelikku tooma. PEAAEGU terve 5L kanister läks ainuüksi radikasse. Vaid väike tilk paisupaaku valamiseks. Seega umbes liiter läheb sinna veel. See tähendab, et süsteemis polnud TILKAGI jahutusvedelikku :evil:

Mis mind muretsema paneb. Okei, enim ikkagi omaenda mõistus.. Aga auto kohapealt- kuhu kadus jahutusvedelik MÄRKAMATULT. Auto all pole täheldanud loiku. Peale paisupaagi vahetust kontrollisin umbes nädala järjest lekkeid ja vedelikutaset- kõik normis.
Samuti, millist kahju võis mootor saada ilma jahutusvedelikuta piitsa andes? Mootoris mingisugune tiksumine on küll sees ja arvatavasti on see klappide tiks. Palju see maksma läheb?
Ka on veider, et mootori temperatuur tõusis alati kuni normini ja mitte üle selle. Kui suur on tõenäosus, et mootori keema minekust päästis VAID piisavalt jahedad ilmad?

Igaljuhul igavene häda, raisk. :shock: Vähemalt pole mootor VEEL kotti jooksnud...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 25 Mär, 2013 0:12 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
põhimõtteliselt tuleb ta tagant summutist auruna välja,minul oli selline variant ,et soojendusradika lõdvikul oli auk sees ja sealt tilkus käigukasti peale ja selt võimalus ,et kohapeal maas pole tilkagi aga sõidu ajalveab tuul laiali,kuigi tagaklaasi peal peaks see näha olema-

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 25 Mär, 2013 14:24 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Ja summutisse satub sellepärast et plokikaas/tihend kutu?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Nov, 2015 17:52 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 18 Nov, 2015 23:33
Postitusi: 25
Minu "kallikesel" sinine jahutusvedelik ja see mõeldudki eelkõige vanemate autode süsteemidesse. Nagu ka roheline.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 140 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia