Äratame siis vana teema uuesti üles.
Edasise jutu üle võite naerda või ka nutta, kui soovite, kuid inimlollus on piiritu. Mõistuse hulk maailmas on konstantne, kuid rahvaarv suureneb pidevalt...
Nimelt tekkis mõnda aega tagasi probleem, et auto ei lähe enam kohapeal soojaks. Kuna viimasels korral termostaati vahetades, sai soss-seppadel lasta papist ja silikoonist tihend teha, arvasin, et termostaat pekkis. Mis seal ikka. Selle paarteist euri leian isegi ja vahetan ära- pole probleemi.
Esiteks andis Fixuse poes kataloog üleüldse suurema termostaadi, kui vahele mahub (46mm vs 51mm). Selle avastasin muidugi siis, kui termostaadikorpus laiali. Hakkas jaht pihta õigele mõõdule, mida Fixuses samal päeval ei saagi. Ameerika auto päästis hädast- 6.60€. Ilma tihendita. Tihendit pole. Polnud kuskilt saadagi. TopPartsist nädalase tellimisajaga mingi papilirakas. Soovitati igal pool ise teha silikoonist. Nii sündiski.
Kui esmakordselt korpuse lahti kiskusin ei pööranud kohe sellele tähelepanu, aga torust ei tulnud tilkagi jahutusvedelikku. Mõtlesin, et nivoo piisavalt madalal. Lõpetasin ehitustööd ja läksin jahutusvedelikku tooma. PEAAEGU terve 5L kanister läks ainuüksi radikasse. Vaid väike tilk paisupaaku valamiseks. Seega umbes liiter läheb sinna veel. See tähendab, et süsteemis polnud TILKAGI jahutusvedelikku
Mis mind muretsema paneb. Okei, enim ikkagi omaenda mõistus.. Aga auto kohapealt- kuhu kadus jahutusvedelik MÄRKAMATULT. Auto all pole täheldanud loiku. Peale paisupaagi vahetust kontrollisin umbes nädala järjest lekkeid ja vedelikutaset- kõik normis.
Samuti, millist kahju võis mootor saada ilma jahutusvedelikuta piitsa andes? Mootoris mingisugune tiksumine on küll sees ja arvatavasti on see klappide tiks. Palju see maksma läheb?
Ka on veider, et mootori temperatuur tõusis alati kuni normini ja mitte üle selle. Kui suur on tõenäosus, et mootori keema minekust päästis VAID piisavalt jahedad ilmad?
Igaljuhul igavene häda, raisk.
Vähemalt pole mootor VEEL kotti jooksnud...