lihtsalt mainin, et see 130kW ei tohi üldse kuuma saada, ehk siis igasugused sundpõletused ära keelata, see on viimane abinõu ja peale igat põletust tuleb tingimata õli vahetada. aitab nendest laipadest juba, mida kokku tassitakse, sest sundpõletustega on plokikaaned tuksi pandud. Õigemini on see vahvlist juba 120kW aga neid plokikaasi lihtsalt pole saada. Uusi ei toodeta. 3 autot ootavad juba aasta otsa uut kaant. Mootorit tervikuna ei ole klient nõus ostma ning kaane maha keeramisel see kõverdub. Sama häda on Volvo D5 kahe turboga diislitel ja uutel R4 diislitel. Ning ei ole puutumata ka 3.0 V6 diisel, mida uuemate Cherode ja Ramide kapoti alt leiab. Sama häda ning V6 kaaned on veel hullem (rõve tõlkimatu sõim).
Alguse saab probleem sellest, et sõidetakse lühikesi otsi. Palun ostke bensuauto selleks. Diiselauto ei sobi linnaautoks, veel vähem lühikesi otsi sõita. Voya pihustid on õrnakesed ja 2 ja 3 silindri kolvid saavad esimene õhutusavad keskele, kui asi hapuks läheb.
Teine häda on see, et õli omadused muutuvad ning soovitan välpa hoida 10 000, kui ei raatsi kilomeetreid koguda ja mootorit soojaks sõita. Õli muutub ning hakkab põlema. See omakorda ummistab esimesena ära esimese kummivooliku, mis DPF andurisse läheb. Neid on 2. Teine voolik on peale pauna. Andur mõõdab kahe vooliku omavahelist rõhuerinevust. Kui esimene mattub kinni, hakkab põletus agressiivsemalt pihta. Kohati lausa kliendi sõnul iga 8 kilomeetri tagant!
Kui voolik puruneb, on rõhu erinevus käes ja hakkab põletus, sest andur näeb, et esimesest voolikust ei tule rõhku, ju siis on umbes... Ja nii see pealtnäha veel korras DPF ära tapetakse. Tõsi, 160 000km juures on ettenähtud selle vahetus ja B grupi omi ei soovita. Auto ei võta omaks.
Hoidsin mokka seni kinni, kuid see sundpõletuste tegemine on auto kiirtapp. Võib nüüd lugeda auto eluea 4 korda lühemaks. Või tahab keegi 4000 euri eest lammutuse mootorit osta teadmata seisukorras?