Ostsin endale juunis elu esimese diisel auto.
Tegemist on siis lühema variandiga, millel passi järgi 6 kohta. Tean, et enamus Voyasid on 7-kohalised, aga mulle meeldis, et kõik istmed on suured kapteniistmed ja viimast rida saab eemaldada ka poole kaupa. Varustustase "Comfort" ei ole küll laialt kajastust leidnud, aga põhimõtteliselt on siis tegemist baasversioonist paremini varustatud versiooniga. Olemas on: Nahksisu, kliimaautomaatika, püsikiirusehoidja, pardakompuuter, teisaldatav keskkonsool, liigutatavad laelaekad (hea sõna), köetavad esiistmed, juhiiste elektriliselt liigutatav, tagurdusandurid, Webasto lisasoojendus ja üsna hea häälega CD-raadio.
Ostes tunnistas müüja ausalt, et tuleks teha hammasrihmavahetus, kuna 200000 on ületatud. Ise märkasin ka narmendavat lamerihma. Samuti selgus käivitamisel, et see nõuab paari katset, aga panime selle halva aku süüks.
Peale ostu läks auto kohe kõikide rihmade- õlide- veepumpade- ja filtrite vahetusse American Beautysse. See lisas muidugi meeldiva tonni auto turuväärtusele, aga vähemalt tean nüüd kus ja millal midagi vahetatud on. Kaks päeva hiljem autot kättesaades loeti ette ka veel leitud hädad: piduriklotsid-kettad, üks rooliots logiseb ja webasto torud põhja all ussitavad. Lisaks öeldi, et ilmselt pole see Webasto ammu enam töötanud ja pole tõenäoliselt korras. Irooniana mõjus see, kui sealsamas salongi ees käivitades hakkas juhipoolt põhja alt sinist paksu suitsu tulema. Esimene hetk tümbas junni jahedaks, et nüüd läheb põlema... Aga juhuslikult sel hetkel möödunud rokkarivälimusega taat ütles mu ehmatanud nägu nähes, et see on normaalne, et see on see webasti, mis end niiviisi tühjaks köhib. Veidi rahunenuna märkasin ka armatuuris kollast noolekestega märgutuld. Ise olin siis jube rahul, et nüüd kõik olulisemad asjad korras (peale pidurite muidugi). Samas jäi närima kahtluseuss varjatud vigade kohta.
Ega need end kaua oodata lasknudki... Rooliotsa vahetama minnes näitas tehnik, et roolilatt on märg, kui eemaldada kummist kate. Olin juba eelnevalt siit foorumist lugenud, et see üsna tavaline viga on. Järgmisel päeval märkasin, et parema ratta juures õlilaik on.
Remmoni mehed arvasid alguses, et saab selle lati taastada, aga hiljem selgus, et sinna augud ikka sisseroostetanud ja peab paigaldama uue. Rahakotile see muidugi rõõmu ei teinud.
Uue roolilatiga sõitsin siis suvisele Eesti ringreisile. Väga võis rahule jääda sõidumugavusega. Ka kütusekulu oli üsna okei (trassil u. 7 l/100km.). Ja saundiga.
Peale trippi otsustasin ikkagi vahetada tagumised pidurikettad-klotsid, kuna need tegid koledat häält. Sai neid veel mitu korda lahtivõetud uuest, kuna pidurisadula tihvtid olid päris rokased ja klotsid kippusid kriiksuma. Samuti tuli peksta supporti ja sadulat üsna kõvast, et eemaldada sinna kogunenud roostekiht (üsna mitme millimeetrine).
Nüüd hiljaaegu külastasin Autoeksperti, et vahetada esimesed kettad-klotsid. Tegid töö ära, 86€ küsiti raha ja veits hiljem avastasin, et rool tudiseb. Seda ka väga väikse kiirusega (20-30 km/h). Kuna nädalaga tekkis esivelgedele must tolmukiht, siis lähemal uurimisel selgus, et parema ketta pind on tumesinakaks hakanud tõmbama. Peab sinna tagasi minema mölisema, selle raha eest võiks ikka sadula tihvtid ära puhastada ja määrida, poleks paha ka silindri olukorda uurida.
Veel vajab korrastamist Park Assist, ehk siis tagumised parkimisandurid. Mul on kahtlus et üks neist on läbi, kuna sellel on nähtav sügav täke. Samas sain targemaks service manualist, et kui üks andur ei tööta, siis ei tööta kogu süsteem.
Ebay-st saab uue anduri u. 65€ eest. Samas kuradi lammutusemehed küsivad 35€. Ma ei olnud nõus sellise junni eest seda raha maksma ja tellisin originaalvaruosa AliExpressist 18.50€ ja ilma saatekuludeta.
Samuti viskas üle see, et paar päeva seisnud auto käima ei tahtnud jääda. Panin selle ikkagi kahtlase aku süüks ja õigesti tegin, sest Kadaka teel ühes putkas müüb üks taat Varta akusid. Sõitsin sinna taat pani testri peale ja ütles et 28% on alles mahtuvusest - ehk siis per**es kui pootsmanni suvivili. Nüüd on autol peal uus Varta Silver aku ja käivitub paugust.
Pilt kah: